Jump to content

Fotbollsfilmer

Grängan

Recommended Posts

Har ni sett några bra fotbollsfilmer? Egentligen vilka som helst kan ni ju skriva här.

Här är några jag sett iaf:

GOAL: Handlar om en ung mexikansk kille vi namn Santiago som lever i fattigdom i USA men en dag så blir han rådd att åka till England och provspela för Newcastle United. Den bästa filmen jag personligen sett. Den handlar inte bara om fotboll utan även om kärlek, svek, vänskap m.m.

Det här är en ny film om ni inte visste det.

Football Factory Det här är också en ny film som handlar om en huliganfirma i England som tillhör Chelsea. Man får följa en kille som håller på Chelsea och är ute och slåss med sina kompisar varje lördag då det är match men en match går inte som han tänkt sig. Jag tycker det här är en otoligt bra film och sevärd. Se den utan text så får ni en språklektion i engelsk dialekt också. Helt klockren även om man inte ska förespråka våld.

I.D Också en film om fotbollsvåld men den här filmen är från 80-talet. 4 poliser får i uppdrag att infiltrera en huliganfirma. Huliganfirman är Shadwell Towns och är en av de värsta i England. Också en väldigt bra film tycker jag men jag vet att många tycker den är läjlig också eftersom laget Shadwell är påhittat för just filmen.

Just nu har jag inte tid att skriva nå mer men om ni sett dem så ge er synpunkt eller ge mig fler tips på filmer om fotboll...

Nu är jag inget fan av sportfilm eller att titta på sport över huvud taget, men Victory gillade jag: Krigsfångar i nazistiskt läger tränar för fotbollsmatch mot det tyska landslaget som ska hållas i Paris. Samtidigt pågår planer på att fly under matchen. Fantastisk rollista med både fotbollsspelare som Pelé och Bobby Moore samt skådisar som Sylvester Stallone, Michael Caine och Max von Sydow.

/mdn

Mean Machine med Vinnie Jones. En gammal landslagskapten som hamnar i fängelse och får där träna upp och spela i ett lag med fångar mot fångvaktarna. Kanonrulle

Den är grym och står självklart i filmhyllan... Men du vet att den bygger på Longest Yard, inte den med Adam Sandler för den gör också det utan den med Burt Reynolds eller vad han nu heter.

Då kan man kanske även lägga till Eurotrip som har med Vinnie Jones som tokig huligan, den är grym. E ju iofs en amerikanske kille som ska till Tyskland och en tjej där men han åker igenom Europa för att komma dit. Kanonfilm det med....

Sen så finns ju Vinnie Jones överhuvudtaget högt på listorna... Säger bara SNATCH... HEHE

Men återigen, fotbollsfilmer...

En annan bra film är Det finns bara en Jimmy Grimble.

Handlar om en kille som älskar fotboll och bor i Manchester. Han är mobbad och är Citysupporter i en film som domineras av United. Jimmy är bra på fotboll när ingen ser men sen så får han ett par "magiska" fotbollsskor och han kan plötsligt spela inför folk. Robert Carlyle medverkar som skollagets tränare och gammal Cityspelare. Scener från Maine Road också..

Sen så kanske man kan räkna in 51st State också.

Robert Carlyle och Samuel L Jackson... Kanonfilm som inte behöver nån introduktion. Har du inte sett den så hyr/köp den. Carlyle som ett galet Liverpoolfan.. Blir inte bättre...

Har ni sett några bra fotbollsfilmer? Egentligen vilka som helst kan ni ju skriva här.

Här är några jag sett iaf:

GOAL: Handlar om en ung mexikansk kille vi namn Santiago som lever i fattigdom i USA men en dag så blir han rådd att åka till England och provspela för Newcastle United. Den bästa filmen jag personligen sett. Den handlar inte bara om fotboll utan även om kärlek, svek, vänskap m.m.

Det här är en ny film om ni inte visste det.

Football Factory Det här är också en ny film som handlar om en huliganfirma i England som tillhör Chelsea. Man får följa en kille som håller på Chelsea och är ute och slåss med sina kompisar varje lördag då det är match men en match går inte som han tänkt sig. Jag tycker det här är en otoligt bra film och sevärd. Se den utan text så får ni en språklektion i engelsk dialekt också. Helt klockren även om man inte ska förespråka våld.

I.D Också en film om fotbollsvåld men den här filmen är från 80-talet. 4 poliser får i uppdrag att infiltrera en huliganfirma. Huliganfirman är Shadwell Towns och är en av de värsta i England. Också en väldigt bra film tycker jag men jag vet att många tycker den är läjlig också eftersom laget Shadwell är påhittat för just filmen.

Just nu har jag inte tid att skriva nå mer men om ni sett dem så ge er synpunkt eller ge mig fler tips på filmer om fotboll...

Goal är ju förövrigt uppdelad på 3 delar, Så gillar man den (vilket jag gör) så har man ju mer att se framimot

Goal är ju förövrigt uppdelad på 3 delar, Så gillar man den (vilket jag gör) så har man ju mer att se framimot

Mmm, du vet inte när nästa del ska komma?

Nope, Men jag misstänker att den går upp på bio i sommar/höst

• 4 weeks later...

Shaolin Soccer - Siu lam juk kau

Några fd munkar som utnyttjar kampsportens kraft för att bli oövervinnerliga i fotboll mot a.steoroid missbrukande spelare..

av skala 1 till 5 så får den här filmen 4/5 ..

Så jävla cool haha och definitivt rolig =)

Shaolin Soccer - Siu lam juk kau

Några fd munkar som utnyttjar kampsportens kraft för att bli oövervinnerliga i fotboll mot a.steoroid missbrukande spelare..

av skala 1 till 5 så får den här filmen 4/5 ..

Så jävla cool haha och definitivt rolig =)

Ja det är en kul film det där :D

Såg just Goal! och tyckte den vart mycket bra, såg sen i eftertexterna att Svennis var med så jag surfade in på IMDB för att kolla vars och såg då att det kommer en Goal! 2 i år faktiskt :D

Från IMDB: Plot Summary: Like millions of kids around the world, Santiago harbors the dream of being a professional footballer...

Goal 2 på IMDB

When Saturday Comes med Sean Bean är skön. Han jobbar på bryggeri och lirar fotboll i ett korplag men jobbar sig uppåt och får chansen i Premier Leauge. Men vägen dit är lång och krokig :D

Inte bara en fråga på just den här filmen. Men lite tips kanske på vart man kan få tag på filmerna också skulle vara bra?

• 1 month later...

Dags att uppdatera lite här...

Hooligans med Elijah Wood, Claire Forlani, Charlie Hunnam m.fl.

Hyrde filmen och såg nyss klart den. Filmen var bara så förbannat bra så det går inte att förklara egentligen. Den var så bra att jag håller på att beställa den just nu på Ginza...

Elijah Wood blir reglerad från Harvard och drar till sin syster i London. Där träffar han systerns makes bror Pete som tar med han lite motvilligt in i firmornas värld och West Hams firma GSE, Green Street Elite. Sommarens hetaste tips, se på Hooligans...

Green Street Hooligans är väll kanske inte den bästa Fotboll/Huligan filmen men den går att se på ,

Tänk er frodo ( elijha Wood ) springa runt o kolla på fotboll och slåss ungefär.

Rättar mig själv. Green Street Hooligans är ju samma film som Hooligans. Sicken tabbe jag gjorde där..

Kan dock inte hålla med om hans åsikt eftersom jag tyckte filmen var kanon...

• 3 weeks later...
Green Street Hooligans är väll kanske inte den bästa Fotboll/Huligan filmen men den går att se på ,

Tänk er frodo ( elijha Wood ) springa runt o kolla på fotboll och slåss ungefär.

Som fler har sakt är detta en guldrulle. Elajha Wood må ha spelat fjant men även coolare roller (vampyr i Sin Sity). Bra våld, bra skådespel. Snygga kläder desutom!

Jag ger filmen :D:uuh::navy::navy::navy:

• 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...