Jump to content

Sierra Lima BA04

Recommended Posts

Hej alla gamla yxor!

Undrar bara om några av kamraterna från 9:e komp BA04 finns med på forumet. Skulle vara kul att höra av er och få reda lite om vad som har hänt under åren.

Jag själv (dvs. Odlöw C Stabsgrp) halkade in på den akademiska banan, och nu sitter jag och häckar på Göteborgs universitet, juridiska institutionen. Saknar nog missionslivet, men det är kört för min del nu då jag har familj och barn.

Ha det gott alla!

Edited by SL6

Hej alla gamla yxor!

Undrar bara om några av kamraterna från 9:e komp BA04 finns med på forumet. Skulle vara kul att höra av er och få reda lite om vad som har hänt under åren.

Jag själv (dvs. Odlöw C Stabsgrp) halkade in på den akademiska banan, och nu sitter jag och häckar på Göteborgs universitet, juridiska institutionen. Saknar nog missionslivet, men det är kört för min del nu då jag har familj och barn.

Ha det gott alla!

Alfa pluton golf gruppen stf grupp chef Jag e här

Nä, tyvärr. :(

Jag började plugga efter hemkomsten och sedan blev det barn, familj osv. Hade gärna gjort ett par missioner till innan man ställde undan AK5:an.

Jag fick dessutom brev i dagarna om att min inskrivning hade upphört nu också så man är lite under isen nu. Får dra igång med HV igen...

Nån kontakt med några andra från 9:e?

Edited by SL6

Gruppchef Golf Charlie. Min plutonschef under BA04 värvade mig till Swerap 01 något år senare. Var gruppchef under hans befäl även under KS01.

Sjökan hoppade av officerskarriären ett tag efter BA04. Tog anställning på Arlanda där jag antar att han jobbar kvar?

Är sedan 6 år boende i Falun med hustru samt en ettrig kille på 1,5 år. Jobbat en del civilt utomlands bl a på svenska ambassader. TYdligen är det en merit att ha gjort FN-tjänst..

mvh/ P. Englund

Edited by Sgt 1:cl Englund

Tjena Englund!

Å f-n. Har Sjökvisten gått och blivit civil? Det hade man ingen aning om.

QM har jag haft en del kontakt med när jag pluggade och en från packgruppen, men efter det har jag inte träffat många.

@Mikegamma

Var det inte någon från er pluton som strök med i en polisjakt i Öresund för några år sedan, eller var det från Bravo?

Tjena Englund!

Å f-n. Har Sjökvisten gått och blivit civil? Det hade man ingen aning om.

QM har jag haft en del kontakt med när jag pluggade och en från packgruppen, men efter det har jag inte träffat många.

@Mikegamma

Var det inte någon från er pluton som strök med i en polisjakt i Öresund för några år sedan, eller var det från Bravo?

Det var signalisten på min pluton.. :clap:

Mvh/ P. Englund

Gruppchef Golf Charlie. Min plutonschef under BA04 värvade mig till Swerap 01 något år senare. Var gruppchef under hans befäl även under KS01.

Sjökan hoppade av officerskarriären ett tag efter BA04. Tog anställning på Arlanda där jag antar att han jobbar kvar?

Är sedan 6 år boende i Falun med hustru samt en ettrig kille på 1,5 år. Jobbat en del civilt utomlands bl a på svenska ambassader. TYdligen är det en merit att ha gjort FN-tjänst..

mvh/ P. Englund

Tjena Englund........ Vad gjorde du på ambassaderna om man får fråga???

@SL6

Vad du drar in magen på bilden i minnesboken (inte plutonsfotot utan det andra). Du ser ut som en riktig atlet.

Han som står näst längst ut till höger i mittenraden på ert plutonsfoto känner jag sedan HV. Har inte träffat honom på några år eftersom jag flyttat.

/Krook (GB2 på PL)

Ok, så var det. Tungt, han var rätt schysst vad jag kommer ihåg.

Gav ett lugn stabilt intryck TROTS att han gjorde GU:n på K3 ;)

Trevlig samt lättsam att prata med. Vem kunde ana att han dealade med knark i det civila :blink:

Vila i frid Håkan.

Tjena Englund........ Vad gjorde du på ambassaderna om man får fråga???

Tyvärr säkerhetsstämplad information av klass 9. :rolleyes:

Men PM:a mig skall du få lite ej säkerhetsklassad info :lala:

Mvh/ P. Englund

Dessvärre så var jag med om en rätt otrevlig markering under 04:an:

Ett flertal av oss som tjänstgjort tillsammans på 8:e under BA01 hade på grund av anledning hamnat på RL under 04:an. (Persona non grata?)

Vi blev inbjudna på en liten get-together på er mäss av våra gamla vapenbröder men när SL1 kom in på mässen så ville han inte ens hälsa utan satte sej demonstrativt med ryggen mot oss. Varför vet vi inte.

Tyvärr blev det så att när vi efter en jävligt lång och skitig konvojkörning konstaterade att vi inte hade nåt vatten på campen istället kontaktade YL och blev mottagna med öppna armar... :mellow:

När man läser minnesboken så verkar missionen för SL lite... tradig.

Edited by Hotel Charlie One

Ja, se "grön-brickor"... Suck. :P

Min kontakt med SL bestod i att köra grus till shelter-bygge på S10 (tror jag att det var).

Ja, förutom alla påhälsningar hos bekanta förstås.

/Krook

Min kontakt med SL bestod i att köra grus till shelter-bygge på S10 (tror jag att det var).

/Krook

:mellow: "grön-brickor"?? Vem?

SL hade ju gröna brickor på 04:an.

En uppdatering för dem som inte minns:

PL Gula namnbrickor

YL Blå-Vita

RL Blå

SL Gröna

TL Röda

XL Svarta

QL -

/Krook

/Krook

:mellow: "grön-brickor"?? Vem?

SL hade ju gröna brickor på 04:an.

En uppdatering för dem som inte minns:

PL Gula namnbrickor

YL Blå-Vita

RL Blå

SL Gröna

TL Röda

XL Svarta

QL -

/Krook

Sorry.. trodde du refererade till oss på RL såsom grönbrickor... min var ju babyblå :P

@SL6

Vad du drar in magen på bilden i minnesboken (inte plutonsfotot utan det andra). Du ser ut som en riktig atlet.

Han som står näst längst ut till höger i mittenraden på ert plutonsfoto känner jag sedan HV. Har inte träffat honom på några år eftersom jag flyttat.

/Krook (GB2 på PL)

Jodå, då det begav sig var man gott tränad. Jag kunde hänga en hink med järnskrot i snorren och hoppa jämfota. Det klarar man inte längre, knäna viker sig. ;)

Du menar K.E.? Det var en go gubbe. Hör du från honom så hälsa från mig!

@SL6

/Krook (GB2 på PL)

Jodå, då det begav sig var man gott tränad. Jag kunde hänga en hink med järnskrot i snorren och hoppa jämfota. Det klarar man inte längre, knäna viker sig. ;)

Du menar K.E.? Det var en go gubbe. Hör du från honom så hälsa från mig!

Jo, jag menar K.E. (fast han har bytt efternamn). Ska hälsa om jag stöter på honom.

Ja, knäna är en svag punkt. :P

/Krook

Dessvärre så var jag med om en rätt otrevlig markering under 04:an:

Ett flertal av oss som tjänstgjort tillsammans på 8:e under BA01 hade på grund av anledning hamnat på RL under 04:an. (Persona non grata?)

Vi blev inbjudna på en liten get-together på er mäss av våra gamla vapenbröder men när SL1 kom in på mässen så ville han inte ens hälsa utan satte sej demonstrativt med ryggen mot oss. Varför vet vi inte.

Tyvärr blev det så att när vi efter en jävligt lång och skitig konvojkörning konstaterade att vi inte hade nåt vatten på campen istället kontaktade YL och blev mottagna med öppna armar... :banana

När man läser minnesboken så verkar missionen för SL lite... tradig.

Tråkig markering från vår KC då det faktiskt var en hel del personal från BA01:s 8:e kompani som ingick i SL BA04. Bl a Karmefjord, Hallonsten som gruppchefer på Alpha samt Bravo. I min pluton ingick Berg och Lund. Tanken var faktiskt att jag skulle tjänstgöra på ert kompani under BA01 men i och med att jag inte hade så stort förtroende för er KC tackade jag nej för att istället få tjänstgöra på MA02 istället. Det räckte med att ha Håkan som plutonchef på Cypern (C90) :clap:

En mycket kass sådan vill jag tillägga!

Mvh/ P. Englund

• 1 year later...

Hej !

Jag har en kompis som tyvärr inte är så införstådd med datorer som var nere på BA04 som "APC-gunner". Så både jag och han blev givetvis intresserade om det fanns någon BA04 hemsida från någon av er som var där nere under denna tid.

• 2 months later...
Hej !

Jag har en kompis som tyvärr inte är så införstådd med datorer som var nere på BA04 som "APC-gunner". Så både jag och han blev givetvis intresserade om det fanns någon BA04 hemsida från någon av er som var där nere under denna tid.

Det finns vad jag har sett ingen "officiell" hemsida, men en del av de som var med under BA04 har egna hemsidor. Du får googla BA04 så får du en del träffar.