Jump to content

operation flashpoint

Skuggan

Recommended Posts

Jo, http://www.ofp.info/whitenight håller på med en mod till det.

Jag är själv snart klar med en ljuddämpad AK5B med ett annorlunda kikarsikte. Jag har även en Pistol 88 "in the works".

http://maxswe.tripod.com/max/id28.html

(Kolla längst ner på sidan)

1.Både uniformerna och vapnen har tagits ner ifrån nätet.

Men, om du vill så kan jag ju skicka filerna till dig.

K-pist-filen ligger på 2,53 MB och Uniform-filen ligger på 4,03 MB.

2. För att få gubbarna att göra något måste du sätta ut "waypoints". Det finns många olika sorters waypoints som t.ex. "Move", "Destroy", "Seek and destroy", "Load", "unload", "get in", "get out" osv...

http://www.ofpec.com/ är den bästa OFP-sidan när det kommer till alla sorters "editing".

Där finns mycket hjälp och tips för en nybörjare :)

Enligt baksidan på förpackningen så är kraven:

Windows 95/98/ME/2000

DirectX 8

Pentium II 400 CPU

64MB RAM

16Bit Direct Sound Compliant Sound Card

Compatible  3D graphics card with 16MB RAM (8MB if using Voodoo2)

8x CD-ROM

450MB Hard Drive Space

Det finns hur mycket grejer som helst. Det är bara och ladda ner det du tycker verkar intressant.

Jag har mer en 400 addons installerade och det växer hela tiden.

De addons som jag använder mest just nu (till OFP:Resistance) är dessa ftp://www.gamezone.cz/ofpd/unofaddons/TOWmarinepack.zip som är moderna amerikanska marinsoldater och en vanlig "herka" ftp://www.gamezone.cz/ofpd/unofaddons/CaptMooreMod3a.zip (funkar bara till Resistance :( )

Sen kan jag också rekommendera Desert OFPs addons ( http://desert.operation-flashpoint.cz/index.php?sw=1 )

De gör otroligt välgjorda modeller (mest i öken camo).

Deras M1A1 Abrams (som också finns i "woodland" camo) och deras 82nd Airborne soldater ligger högt upp på min "gillar skarpt" lista. Ett plus är ju att du inte behöver Resistance för deras addons.

hur gör man för att få ett fordon (ex en HKP) att vänta på en plats tills man själv (eller någon annan trupp) har klivit ombord innan den flyger iväg?

jag håller nämligen på med ett uppdrag på OFP och kan behöva lite hjälp. (hittils har det börjat med en STOR strid)

sedan undrar jag hur man får gubbar att hoppa FSK från ett plan (eller en HKP)? jag skall nämligen skicka U-stöds trupp. innan jag fortsätter till nästa plats.

sedan undrar jag om någon vet vart jag kan hitta nya Öar?

shadow.. har en sak att säga.. skippa helikoptrar så länge som det bara gå.. blir typ aldrig bra, hur duktig du än blir på att göra mission så kommer alltid hellies att "förstöra" missions..  och det är ett jävligt bra spel.. om man gillar göra missions och sånt.. man kan bli lite sepe på saker som att skade modellen inte är så bra med mera.. men det är ju en smak sak.. själv är jag ganska dålig på att göra olika saker men håller ändå på att försöka göra en PBV 501.. det vill säga.. ta bmp:n som redan finns, plocka bort blandannat roboten som sitter på tornet, och ändra "texturer".. ett tips är annars att gå in på quakenet (irc) och joina någon av dessa kanaler:

#res-command

#ssg <- helt klart bäst

#ofpec

så får du hjälp med allt, eftersom det är lättare att ta via direkt kommunikation..

jag hade ju inte tänkt at ha med A-HKP direkt.

har föresten gjort ett enkelt uppdrag där jag som civil sitter på en kule och käkrar en korvmacka eller liknande medan 2 gigantiska armeer drabbar samman i staden nedanför understödda av A-HKP och A-flyg. det är rätt mäktigt på natten :D

efter detta har jag upptäckt at A-HKP är inge bra, däremot T-HKP kan vara användbart, typ Blackhawk (nästan obeväpnad) eller UH-1 som jag skall ladda ner nån dag. frågan är bara hur jag skall få dem att vänta på soldaterna, flyga iväg till avlämmningsplatsen, släppa av soldaterna, och flyga hem igen. någon som har förslag (det är bara som experiment som jag gör uppdrag än, för att lära mig)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...