Vildmannen Posted November 28, 2005 Report Share Posted November 28, 2005 Någon som känner igen situationen? Själv hittade jag lyckligtvis en reservlampa i städskrubbens innersta vrå http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,736901,00.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
5526 Viktor Ludvig Posted November 28, 2005 Report Share Posted November 28, 2005 Någon som känner igen situationen? Själv hittade jag lyckligtvis en reservlampa i städskrubbens innersta vrå http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,736901,00.html Stackare. Mitt hem är en NXMZ - No X-Mas Zone. Riktigt skönt att slippa julhysterin, den kan andra stå för :P //5526 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted November 28, 2005 Report Share Posted November 28, 2005 jag anser att julpyntet skall komma upp först den 1 december, alt den första advent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted November 28, 2005 Report Share Posted November 28, 2005 jag anser att julpyntet skall komma upp först den 1 december, alt den första advent. Första advent... dvs igår //Fu Dahlberg - Som lyckades skära sig djupt i tummen på julstjärnan igår... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted November 28, 2005 Report Share Posted November 28, 2005 jag anser att julpyntet skall komma upp först den 1 december, alt den första advent. Första advent... dvs igår //Fu Dahlberg - Som lyckades skära sig djupt i tummen på julstjärnan igår... Lite av en smaksak. Lite småtrist är dock att julen kommersialiseras (långt, akademisk och svårstavat ord) ihjäl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted November 28, 2005 Report Share Posted November 28, 2005 jag anser att julpyntet skall komma upp först den 1 december, alt den första advent. Första advent... dvs igår //Fu Dahlberg - Som lyckades skära sig djupt i tummen på julstjärnan igår... Lite av en smaksak. Lite småtrist är dock att julen kommersialiseras (långt, akademisk och svårstavat ord) ihjäl Ääähhh... vem bryr sig? Tyckte alla det var kasst, hadde det inte varit så ;) //Fu Dahlberg - Nynnande rudolf the rednose raindeer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SBP Posted November 29, 2005 Report Share Posted November 29, 2005 På tal om julstök... http://www.compfused.com/directlink/1022/ Tar nog lite mer än en dag att få ihop detta... Sökte men fann inget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted November 29, 2005 Report Share Posted November 29, 2005 På tal om julstök... http://www.compfused.com/directlink/1022/ Tar nog lite mer än en dag att få ihop detta... Sökte men fann inget. Jag är helt stumm av något....klibbigt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted November 30, 2005 Report Share Posted November 30, 2005 Mina julaftnar börjar sedan ett par tre år såhär: 1. Vaknar 2. Startar datorn 3. Fixar morronkaffe 4. Sätter igång scooters dutch christmas på datorn 5. Allt annat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted November 30, 2005 Report Share Posted November 30, 2005 Nu när vi byggt hus så har läget förändrats. Från en sparsmakad lägenhetsjul så har kampen mot grannarna om den värsta julbelysningen inletts. Det blir svårt att slå "professorn" som har plockat hem ett gammalt norrländskt vagnslider med släde, hö och tomte samt ett härbre. Allt klart upplyst natten igenom. Jag har däremot sett att de har slingor med 80 ljus för 99:- på Ö&B... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted November 30, 2005 Author Report Share Posted November 30, 2005 Jag har däremot sett att de har slingor med 80 ljus för 99:- på Ö&B... Några begagnade luftvärnsstrålkastare borde väl knäcka det mesta som grannarna sätter upp. Sen kan du sabba deras nyårsfyrverkeri med några närlys, allt för den goda grannsämjan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.