Jump to content

Haglöfs Vector?

Victor

Recommended Posts

Fick hem ett erbjudande om att köpa skaljackan Haglöfs Vector i 2-lagers Gore-Tex XCR för 1900 kr. istället för 3200kr. Kollade då på Haglöfs sida men den modellen finns inte där! Är det en utgående modell eller? Någon som har erfarenheter av jackan och vill dela med sig?

Edited by Victor

Fick hem ett erbjudande om att köpa skaljackan Haglöfs Vector i 2-lagers Gore-Tex XCR för 1900 kr. istället för 3200kr. Kollade då på Haglöfs sida men den modellen finns inte där! Är det en utgående modell eller? Någon som har erfarenheter av jackan och vill dela med sig?

Rent gererellt är min erfarenhet att Haglöfs tillverkar skit! De tycks dock som de spottat upp sig de senaste åren.

Personligen gillar jag inte två lagers - tycker att det är smidigare och hållbarare med tre lagers.

Slutsatsen måste bero på vad du ska ha jackan till. Den duger säkert för normalt friluftsliv. Man behöver inte värstinggrejer för det.

Ska du ge dig i väg på en högalpin expedition eller extrem klättring skulle jag vara mer noga i mitt val.

Personligen gillar jag inte två lagers - tycker att det är smidigare och hållbarare med tre lagers.

Nu tycker jag du talar in dig i ett hörn....

Tvålagers ÄR smidigare och lättare än 3-lagers.... Dock så håller det mycket sämre pga att att membranet inte har något skydd på insidan.