Jump to content

Insatsstyrkan

Guest BekAss

Recommended Posts

Posted

Just för tillfället är jag med i ett stort filmprojekt kallat "Död Vid Ankomst" . ( http://www.dva-filmen.com/ , liten teaser så sidan ska ha något att visa vid det här stadiet)

I manuset så ska det vara 3-4 scener med en insatsstyrka och jag har fått hoppa in som statist.

När jag läste igenom manuset så såg jag direkt en massa brister angående hur själva styrkan skulle agera, jag som ville ha så lite ansvar som möjligt är nu tvungen att få dessa scener bli så realistiska som möjligt.

Där är även problemet, jag är ingen expert på detta. Jag/Vi skulle jätte gärna uppskatta all information jag kunde komma över. Allt ifrån utrustning och vapen till själva agerandet när de ska "storma" ett hus/lägenhet.

Det kan vara allt möjligt, ex: "kattstrypare" som handfängsel, vilka skydd de har, hur utrustning bärs till hur de rör sig. All information är välkommen.

Något som är bra är att filmen har en riktigt bra budget så replikor och annan utrustning kan köpas in. Den är tyvärr inte tillräckligt bra så att vi kan hyra in Andy McNab. Filmen planeras gå på några få biografer och kommer släppas på DVD så jag vill bara få de scenerna jag plötsligt fick hand om så bra som möjligt.

Tack på förhand!

Deras tidigare film hittar ni här:

http://www.overkill-filmen.com/

Posted

Nej ring inte polisen. Där finns inget att hämta.

@Bekass

Av bilderna att döma så saknas det en hel del kunskap.

Hyr/köp/stjäl/whatever filmerna Blackhawk Down, SWAT osv. Där kan man få lite vinkar om hur det ska se hyfsat bra ut. I BHD bör man kolla på Delta hur dom rör sig. Nu är dom väldigt offensiva medan polisen kör mer defensivt, men grundrörelser, svep osv är oftast de samma.

Posted

Personligen tycker jag det verkar vara en film som inte alls skulle vara hjälpt av att vara korrekt i alla hänseenden. Snarare tvärtom. :)

Posted
Nej ring inte polisen. Där finns inget att hämta.

@Bekass

Av bilderna att döma så saknas det en hel del kunskap.

Hyr/köp/stjäl/whatever filmerna Blackhawk Down, SWAT osv. Där kan man få lite vinkar om hur det ska se hyfsat bra ut. I BHD bör man kolla på Delta hur dom rör sig. Nu är dom väldigt offensiva medan polisen kör mer defensivt, men grundrörelser, svep osv är oftast de samma.

angående de bilder du har sett så kan jag iaf förklara,

Den dagen var bara för att vi skulle träffas, de som skulle vara statister och skådespelare, regissören och kamera/ljud crewet.

Dräckterna:

eventuella fickor kommer plockas bort, de kommer färgas svarta, anpassas efter person. eventuella märken ska sys på. Västar kommer att komma så fort de har hittat något som passar. knäskydd och övriga skydd kommer att komma så småning om. All utrusnting kommer att bli svart och kommer anpassas så det iaf ser godkännt ut. Själklart kommer kängor och andra detaljer fixas.

Vapen:

Klart att inte insatsstyrkan kommer springa runt med en massa AK47:or =). det var bara det vapnet som fanns på plats och behövdes för att se hurdet funegrade i olika trånga utrymmen.

Nu har jag även kommit i kontakt med någon som vill vara anonym som är expert inom området och det är guld värt. Det kommer bli toppen och folk kommer prata om dessa scener i evigheter istället för Heat scenerna :D

Bara för att göra det klart så är jag bara statist, jag får alltså inte sista ordet om vad som ska vara med elle rinte. Kom ihåg att det ändå är en film och ingen filmateserad dokumentär om hur olika specialstyrkor agerar. Vill regissören att insatstyrkan ska bränna ner huset med eldkastare så blir det så. Vill regissören att gruppen ska prata som Arnold så blir det så. Jag kan bara komma med förslag till denna regissör och om han lyssna rär en annan sak :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...