Jump to content

STARKA gubbar

Ing

Recommended Posts

..heter fortfarande Samuelsson. Torbjörn Samuelsson.

Vårens kvaltävlingar hade vaskat bort förhoppningsfulla och lämnat kvar 16 man i storleksordningen 115-155 kilo, alla med riktigt hög pannbensfaktor. Det vill säga med ett rejält funktionfel  i det signalsystem som hjärnan använder sig av för att få kroppen att släppa. Ingen av de här killarna fattar något beslut om att släppa när det blir tungt, man fortsätter tills kroppen ger upp, eller tills man, i en del fall, svimmar. "Sveriges Stakrkaste Man" handlar om vem som kan vrida ur absolut mest styrka ur kroppen innan den blåvägrar.

plockat ur B&K nr9 -02

Stabila gubbar. Bra definition på "Pannben" där. :cool:

Missa inte sändningarna från "Sveriges Starkaste Man" på TV3 i vinter. Då får ni se hur tungt det verkligen var!

VERKSTÄLL!

Ge dom en fullpackad LK och se hur länge dom pallar på en marsch säger jag. Lär ju hysta upp den hur lätt som helst på kaserngården, men med alla de kilona (upp till 155kg) att kånka på utöver ryggsäcken lär dom gå ner innan de nått grindarna. ;)

VAdå? En jägarspark (skrevspark) däckar väl vem som helst... eller? Trots sin biffiga utsida så handlar det om utbildning... Det handlar inte om storleken, utan hur man använder den.. :D

De som tror att bröderna Samuelsson skulle vara osmidiga och därmed kunna bli besegrade av dödliga människor får tänka om. I en intervju med en av de ledande kampsportarna i världen så säger sig denne ha träffat båda Samuelsson och tränat med dem. Med deras styrka var det i princip omöjligt att besegra dem.

Vill minnas att han sysslar med utbildning nuförtiden.
ARBETE:  

Jag har tjänstgjort i Flottan sedan 1976 och min nuvarande grad är Kapten.

Jag tjänstgör normalt som Vapenteknisk Officer på Ubåt, men för närvarande är jag Chef för Vapentekniska Enheten på Ytsstridsskolan.

Så då var det utrett :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...