Jump to content

Har en sv. skada i foten, vårdcentralen först?

barton

Recommended Posts

Har haft ont i foten i ungefär en månad nu och börjar bli lite orolig för att något dumt har hänt med den stackarn. Men ska jag vända mig till vårdcentralen först så att dom får undersöka den och sedan kontakta Försvaret i absolut värsta om det skulle påverka min utbildning?

Vilken tjänst är du inskriven på? Jag hade trassel med knäna när jag ryckte in, men det löste sig med stödband och fotriktiga löpardojor (+ lite knäövningar på gymmet). Inget är nog olösligt.

Vilken tjänst är du inskriven på? Jag hade trassel med knäna när jag ryckte in, men det löste sig med stödband och fotriktiga löpardojor (+ lite knäövningar på gymmet). Inget är nog olösligt.

Reperationsgruppbefäl på stadsskyttekompaniet. Blir nog bra det här.

Det låter inte bra det där...

Jag tycker att du bör söka upp en läkare direkt och kolla upp vad det är. Jag menar, om det är något allvarligt så sitter du ändå där och hoppas på att få göra lumpen, då är det inte bra. Se till att få någon slags diagnos ställd av någon läkare så att du inte sitter med värsta skadan.

I bästa fall är det inget allvarligt och kan läkas på en relativt kort tid. Det kanske är något allvarligt som läkaren ändå kommer upptäcka när du rycker in och vad är värre än att ha kommit ända dit och behöva vända tillbaka igen? Om det nu (mot förmodan) visar sig vara allvarligt och du redan nu vet om att du inte kommer få göra lumpen så är det ju ändå inte lika surt som att komma ändå fram och vända tillbaka igen, eller?

Tänk på att hälsan är bland det viktigaste man har i livet, allt annat fixar sig på något sätt...

Jag tycker att du bör söka upp en läkare direkt och kolla upp vad det är. Jag menar, om det är något allvarligt så sitter du ändå där och hoppas på att få göra lumpen, då är det inte bra. Se till att få någon slags diagnos ställd av någon läkare så att du inte sitter med värsta skadan.

I bästa fall är det inget allvarligt och kan läkas på en relativt kort tid. Det kanske är något allvarligt som läkaren ändå kommer upptäcka när du rycker in och vad är värre än att ha kommit ända dit och behöva vända tillbaka igen? Om det nu (mot förmodan) visar sig vara allvarligt och du redan nu vet om att du inte kommer få göra lumpen så är det ju ändå inte lika surt som att komma ändå fram och vända tillbaka igen, eller?

Tänk på att hälsan är bland det viktigaste man har i livet, allt annat fixar sig på något sätt...

Precis så jag tänker, förstår bara inte vart jag fått skadan ifrån.

Men jag har inte direkt långt ifrån Livgardet, där jag rycker in, bor 10 min därifrån med bil :lol:. Resultat postas här imorgon.

Precis så jag tänker, förstår bara inte vart jag fått skadan ifrån.

Men jag har inte direkt långt ifrån Livgardet, där jag rycker in, bor 10 min därifrån med bil :blink:. Resultat postas här imorgon.

Hahaha...

Det var ju inte särskilt långt, du kan nästan cykla dit ju :P

Men ändå, själva tanken, tänk om man bor i Ystad och ska upp till Boden, då är det en helt annan sak har jag en känsla av :lol:

Men i grund och botten är det samma sak, man vill nog inte komma dit och vända tillbaka...

Men vad trevligt då, fick en tid hos läkaren på måndag. Herregud, ska man behöva vänta så länge! Tycker ni att jag ska vänta med min hälsodeklaration tills efter jag har varit och kollat foten?

Absolut, du ska ju inte vara dum bara för att du tänker på din hälsa :P

Vänta du ett tag med deklarationen, om det inte måste vara inne före ett visst datum. Om det nu inte är något fel på dig och du skriver det kan det ju inte vara en trevlig process att gå och rätta till en massa sen efteråt. Samma sak gäller ju om du skriver att du är frisk så säger läkaren tvärtom...

Jag tycker att du ska vänta med deklarationen om det inte är bråttom att lämna in den...

Fick så pass ont nu så jag ringde till närakuten och talade om hur det var. Svaret jag får är att eftersom jag fortfarande kan gå så bör jag vänta tills måndag, jo tjena, med den här utvecklingen så kommer jag behöva åka dit med rullstol på måndag. Ska ringa och tjata imorrn igen.

Fick så pass ont nu så jag ringde till närakuten och talade om hur det var. Svaret jag får är att eftersom jag fortfarande kan gå så bör jag vänta tills måndag, jo tjena, med den här utvecklingen så kommer jag behöva åka dit med rullstol på måndag. Ska ringa och tjata imorrn igen.

Hahaha...

Det var det värsta jag har hört, ringde du försvaret eller vårdcentralen? :clap:

Det är väl meningen att de ska vara trevliga och försöka hjälpa till med problemet även om det inte går att lösa så ska de i alla fall snacka lite lugnande skit :P

Ring och tjata igen eller ring något annat ställe. Provat att gå till skolsköterskan, de brukar oftast inte kunna göra ett skit men testa, man vet ju aldrig...

Hahaha...

Det var det värsta jag har hört, ringde du försvaret eller vårdcentralen? :clap:

Det är väl meningen att de ska vara trevliga och försöka hjälpa till med problemet även om det inte går att lösa så ska de i alla fall snacka lite lugnande skit :P

Ring och tjata igen eller ring något annat ställe. Provat att gå till skolsköterskan, de brukar oftast inte kunna göra ett skit men testa, man vet ju aldrig...

Problemet är ju att jag har praktik just nu så man har ingen skolsköterska att gå till. Ska ringa och gnälla lite imorrn igen, kanske kan klämma fram lite tårar också :lol: Var vårdcentralen jag ringde till.

Det låter bra, ge bara inte upp så måste de ta in dig tillsist :P

Dessutom, när du ringer så säg inte att det typ är lungt, att du klarar dig eller något i den stilen. Säg typ att det är dödligt och att du inte kan gå med den foten, överdriv lite men inte för mycket, det ska vara med glimten i ögat ;)

Men vad händer om läkaren tycker att det är tillräckligt allvarligt för att jag inte ska göra lumpen, får jag ett läkarintyg och skickar jag bara det till försvaret? Gissar på att dom också skulle vilja träffa mig isåfall.

Jag vet inte hur du ska göra om det blir så, du muckar typ när jag ska rycka in :P

Jag tror att du på något sätt ska skicka in det till försvaret med din hälsodeklaration eller något i den stilen. Men gå till läkaren (som jag har sagt ett antal gånger nu :P ) och se vad de säger till dig. Det kommer nog att upptäckas förr eller senare när du springer runt under din GSU så bättre att fixa till det i tid. :D

Jo jag ska till läkaren, bokade ju en tid i torsdags, imorrn klockan 10.00 ska jag infinna mig på plats. Vi får se vad dom säger, det värsta är att jag har en gammal knäskada som jag inte känt av på nåt år eller så men visst fan ska den komma krypandes tillbaka.:( .

Var nere på vårdcentralen idag, blir först "rånad" på 70 spänn och får sitta och vänta i 20 min. Sen ropar dom upp mitt namn. Går in i rummet och där säger tanten: Vad har du för problem med foten? Jag säger som det är och då får jag det underbara svaret, "det är ingenting jag kan göra någonting åt, vi får boka en ny tid" Jaha!?!?1? Förklarade att jag rycker in den 27:e och då säger hon att dom kollar det då om inte annat, bra där! Då sket jag idag och stack därifrån, blir så förbannad så det fan inte är klokt!

Ska bli jättekul att åka och sätta sig på akuten halva natten.

För det första så kostar det inget för oss väl (vet inte hur gammal du är men du bör ju inte vara mer än 20)? Det är gratis upp till 20 år? Jag betalar fan inget till läkaren när jag är där på besök, det är dålig stil...

Det är typiskt att man får komma till någon sur kärring som antagligen inte vet vad problemet är så skyller hon på att du ska få en ny tid, sorgligt. Ska du dra till akuten nu då?

Det är fan en hel jävla process att bli sjuk i vårt samhälle :(

Lycka till på akuten om du ska dit...

Fan vad konstigt, tycker det verkar som att det är gratis upp till 18 bara, är inte tandläkaren du tänker på? Har ingenting emot att betala för att sedan få veta att man är frisk, det är det värt, men att bara bli slussad runt överallt, jag saknar ord...

Är 19 år förresten.

Helt underbart! Ringer till närakuten där dom säger att det enda jag kan göra är att ringa till vårdcentralen. Förklarade allt för dom men mycket mer än så hände inte. Ska ringa och skälla ut dom något grönjävligt imorrn!

Hahaha...

Helt sjukt, man vill inte bli sjuk alltså :)

Jag är nästan helt hundra på att det är gratis sjukvård och tandvård t o m 19 år d v s tills det att man fyller 20 år.

Men hälsa kan man inte köpa med pengar...

• 2 weeks later...

Nu var jag hos läkaren och det enda jag fick var ett recept på inflamationshämmande medel, skulle höra av mig om tre-fyra veckor om det inte blev bättre.

Blir till att ringa försvaret nästan, det känns inte som att det är en sån bra idé att göra lumpen när man knappt kan gå?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...