Hero Posted April 10, 2005 Report Share Posted April 10, 2005 Satt och slötittade på Sverigelottens alla mot en här om dagen och då slog det mig, vart kommer alla vinstpengar ifrån? I just detta program så sades det att alla intäkter från lottförsäljningen gick till föreningslivet men någonstans ifrån måste ju pengarna komma som går till vinnarna... /Hero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted April 10, 2005 Report Share Posted April 10, 2005 Ringer det inte folk och svarar på toklätta frågor för att kunna vara med i programmet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted April 10, 2005 Report Share Posted April 10, 2005 Det är inte alla intäckter som går till föreningslivet, utan överskottet efter utbetalde vinster osv. Vart pengarna kommer ifrån? Från lottförsäljningen såklart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
holy Posted April 10, 2005 Report Share Posted April 10, 2005 Satt och slötittade på Sverigelottens alla mot en här om dagen och då slog det mig, vart kommer alla vinstpengar ifrån? I just detta program så sades det att alla intäkter från lottförsäljningen gick till föreningslivet men någonstans ifrån måste ju pengarna komma som går till vinnarna... /Hero I de flesta penninglotterier kommer vinsterna från de pengar man fått in via försäljning. Det här med spel och dobbel är inte riktigt din grej, eller? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hero Posted April 10, 2005 Author Report Share Posted April 10, 2005 Nope inte min grej de här kanske ;) Det jag hakade upp mig på var att han sa att all förtjänst från försäljningen gick direkt till förenigslivet.... /Hero (som funderar lite mycket ibland....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.