imint Posted April 1, 2005 Report Posted April 1, 2005 Kort och gott, har någon på forumet praktisk erfarenhet som ni skulle kunna delge; http://www.jak.se/
Lockwed Posted April 2, 2005 Report Posted April 2, 2005 Är det här ngt taskigt aprilskämt dig och Knutbypastorn imellan lr är det seriöst?
imint Posted April 2, 2005 Author Report Posted April 2, 2005 Är det här ngt taskigt aprilskämt dig och Knutbypastorn imellan lr är det seriöst? Jag föreslår att du läser vad som står på hemsidan jag länkade till, läser min fråga och sedan kan du uttala dig
mdn Posted April 2, 2005 Report Posted April 2, 2005 Det här är seriöst. Jag vill minnas att en lärare jag hade i högstadiet berättade för mig om det här. Han var kund i antingen den här banken eller i någon liknande. Förklaringen jag fick var att man fick en "poäng" för att ha sparat en viss summa pengar i banken en viss tid. Varje "poäng" berättigade en sedan till att låna en viss summa pengar en viss tid. /mdn
Rokare Posted April 2, 2005 Report Posted April 2, 2005 Det är väl en ganska intressent variant på de gamla böndernas lösning. 12 bönder lägger en tusenlapp i månaden och en av dem äger att fritt disponera 12000 varje månad.. funkade så länge folk var ärliga. För övrigt mycket intressant länk imint, hade inte hört talas om detta innan... alltid intressant att lära sig om alternativa lösningar. GMY
Doggydriver Posted April 2, 2005 Report Posted April 2, 2005 För att citera min far (som varit kund hos JAK ett längre tag). Det är inte så mycket guld och gröna skogar som man tror, men det är ett bra sätt att ta sej ur "ränteberoendet". Då du lånat pengar får du i tillbakabetalningarna "tvångsspara" en summa, alltså låna ut åt andra för att du lånat av andra, men den summan kommer tillbaka. Så beskrev han det - och han har varit mycket nöjd med dom.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.