Jump to content

Dragkamp?

ArvidA

Recommended Posts

Nu är det så att vår skola varje år arrangerar "en annan dag för skolan" där de olika klasserna tävlar mot varandra i olika grenar.

En gren är dragkamp.

I år skulle vår klass (8D) möta 9A som har väldigt många stora och starka killar (inget dumt menat mot er tjejer). De var också 3 st mer än vad vi var.

Nu är det så att vår klass består utav ganska små personer med undantag ifrån 4 st killar (däribland mig själv) som är ganska stora.

9A var helt överlägsna både när det gällde styrka och manskap. Ingen trodde vi skulle vinna, inte ens vi själva trodde det.

Men skam den som ger sig! :devil

Vi ställde upp, högg tag i repet och drog. Alla vrålade och drog och drog ännu mer, efter bara några sekunder så hade vi dragit ner deras "ankare" som vägde runt 100 pannor, sen var det bara att hala in repet!

9:orna såg kanska förvånade ut när de förstått att de förlorat! :)

"Om man vill men inte kan då kan man. Om man kan men inte vill då kan man inte!"

vi hade också skolkamp idag =)

riktigt kul sånt där, stärker skol-andan! jag har skrikit och hejat på min skola hela dan.

tyvärr vann vi inte, vi hade för få tävlande i olika grenar.. men publiken var grym. de som tävlade hade iaf stöd =)

grattis till segern iaf =)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...