Gusten Posted February 23, 2005 Report Posted February 23, 2005 Det jag söker är en nyproduktion av en kniv ifrån andra världskriget. Det är en tysk fallskärmsjägar kniv. Jag har tidigare frågat om dess sätt att "fällas ut" eftersom den är enhandsmanövrerad (obs ej någon stilett eller liknande eftersom det inte finns någon fjäder som fäller ut bladet) och bladet glider ut ur skaftet. Jag hittade en sida från USA som tidigare sålde modellen men säljer numera bara en variant som är röd och är mer som en räddningskniv. Jag har sett på Tradera att det funnits tillfällen att bjuda på kniven men missat dessa. Det jag nu undrar är om någon vet var jag skulle kunna få tag på en sådan kniv? /Gusten (leg knivfetishist) Quote
BUCK Posted February 23, 2005 Report Posted February 23, 2005 Antar att det är en "Eickhorn Solingen LL 80 German Paratrooper Commando Knife " du menar LÄNK Quote
BUCK Posted February 25, 2005 Report Posted February 25, 2005 Blev tydligen fel på länken, kniven har försvunnit, verkar inte som någon annan säljer den heller.. Lägger till lite fungerande länkar. Om inte annat för att de oupplysta ska förstå vad det handlar om. Länk länk2 Quote
Recommended Posts