ERI Posted November 27, 2002 Report Share Posted November 27, 2002 Efter att ha läst ett antal inlägg ang rekomendationer av olika knivar här på forumet kom jag fram till att en F1:a från fällkniven skulle vara ett bra val. Mejlade kompisen som tjänstgör i kosovo på Ks06 för ca 1v sedan och beställde kniven. Idag fick jag min svarta F1:a för 600:- billigt och bra /ERI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted November 27, 2002 Report Share Posted November 27, 2002 Visst känns det bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 27, 2002 Report Share Posted November 27, 2002 Äger ingen själv :( men fick ut två under värnplikten som jag hade svårt att släppa ifrån mig Det lilla som jag använde den så kunde jag konstatera att den är mycket skön att använda, ligger bra i handen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ham Tyler Posted November 27, 2002 Report Share Posted November 27, 2002 En sak jag inte har begripit är varför parerskyddet är så litet ? Känns som om fingrarna väldigt lätt skulle slinka över där om man skulle fastna med kniven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERI Posted November 28, 2002 Author Report Share Posted November 28, 2002 Visst känns det bra? Helskön kniv, känns väldigt bra! /ERI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 30-06 Posted November 28, 2002 Report Share Posted November 28, 2002 En sak jag inte har begripit är varför parerskyddet är så litet ? Känns som om fingrarna väldigt lätt skulle slinka över där om man skulle fastna med kniven. Jag tycker att greppet på F1 är så pass bra att ett större parerskydd är överflödigt. Jag har använt min i tre år nu och jag har inte sluntit än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knotas Posted November 28, 2002 Report Share Posted November 28, 2002 Samma här. Fick min i present och det var ju natuligtvis ännu bättre än att köpa en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts