Jump to content

Väst.

Guest Lt. payne

Recommended Posts

Guest Lt. payne

Jag köpte en Blackhawk tactical eod väst igår och måste säga tt det var det bästa jag gjort!

Bra mag placering,rymliga prylfickor,stora innerfickor och möjlighet att fästa stridsbältet undertill.

Jag rekommenderar denna av flera anledningar,

Det är rejäla grejor,bra kombinations möjligheter och gjort för att användas.

Lär väl bli problem vid tjänst men får lösa det då.

Vad fick du ge för den?? Och var köpte du den? *nyfiken* :)

Det där med att ha den i tjänsten. Att det skall finnas så mycket gnällfisar när det gäller utrustning.   Pratade med jobbarkompisen som har tillbringat 7år i engelska armén som infanterist. Jag frågade varför alla soldater har lite olika utrustning på sig, när man tittar på bilder. Han förklarade att det var så att när dem va på kasern var det lika utrustning för alla. Men när dem var på ut i fält, övning och skarpt, så kunde man ha i stort sett vad som helst, bara var grönt eller i DPM camo. Engelska armén har fattat att det finns bättre utrustning än vad dem tillhandahåller, och en glad soldat är ju en bra soldat... :D

Guest Lt. payne

Jag gav 2000:- på armyshop i Malmö,Om du skaffar en så  lovar jag att du inte blir besviken.

Jag provade även deras m90 väst för att jämföra med men tyckte att den inte var riktigt min grej,personlig reflektion bara.

Guest Lt. payne

Mitt råd är att försök att ta dej till en av deras affärer,om du ringer och frågar efter nåt så har dom det inte eller tvärtom.

De har mer eller mindre noll koll på sina grejer...

är det nån som vet när västarna ska börja delas ut? fast, med tanke på att förråds-hjonen här delade ut strb 304 för typ 2 år sedan så lär inte västen dyka upp förrän jag bitit i gräset....

chansen att få AK5 är väl större *suck*

Guest Lt. payne

Jo,militaryshop menade jag.

Jag köpte oxå 10 m paracord.

Ersatte skosnörena för att i nödfall ha tillgång till urstarkt snöre,ja inte alla 10 m gick åt,hehe!

Kul att BH fungerar för er. Här kommer en liten utmaning: jämför en gammal BH väst som är gjord före -96 med en ny BH väst. Sen jämför man med en väst ifrån Eagle. Västarna ifrån Eagle är bättre i allt dvs passform, kvalitet och funktion. Att sedan priset är mindre än BHs gör inte saken sämre. Och jag vet att BH har livstids garanti men var gör det när du står i skogen med söndriga saker. Att sedan Eagles importör

är trevligare och gör affärer med riktiga förband istället för "Soft Air gun" folket samt är en förebild när det gäller service gör valet lätt för mig.

GA KA har du någon hemsida eller adress till någon importör av Eagle's produkter??  Vill inte ens tänka på att beställa ifrån USA pga tull och moms etc.

Man vill ju gärna "klämma och känna" lite innan man köper, så att det inte blir grisen i säcken ;)

Nifelhel jag tror att Arma-tech importerar Eagle. Då när jag besökte dom så fick jag en Eaglekatalog av dom men det är ju ett par år sen. Då sa dom att dom tog hem Eagle.

Det är ju värt ett försök :D Det ligger ju inte så långt från dig :)

Guest Lt. payne
Ok, då ska jag kolla med dem! :rolleyes:

Förresten jag kollade med dem ang vapenlampa till Ak4, men dem hade bara reservdelar kvar numera :(

Hör gärna av dej om du får tag i en eagle väst,vore kul att jämföra!

Här kommer 3 bilder på en utmärkt väst men tyvärr lite dyr.

FJSvästen från Sacci, bara 4300 kr :(

Väst komplett med alla fickor och väskor.

collector%2058-2.jpg

Väst utan skyddsmaskväska och proviantväska.

collector%2058-1.jpg

Bild på magficka Med 2 ak4 mag.

collector%2058-3.jpg

Nu bli väl alla med modem tokiga :rolleyes:

Guest Hanfot

Personligen så väntar jag på att den reglementerade västen skall komma ut.

"Kungen" bör förse mig med den utr som jag behöver för att skydda hans land.

:)

Eller läderbälte. ammunitionsväska typ axelremsväska

och skyddsmaskväska modell havrepåse :rolleyes:

Personligen är jag för väst.

Oh gamla hederliga stridssele S. Tänk vad glad man var när man fick tag i denna selen som 15 åring och kunde släppa läderbältet. Selen är rätt funkis med K-pist m 45 faktiskt om man flyttar ner väskorna till höften, men det ser ju inte coolt ut numera.

Casca

Retro

"Havrepåsen"

Är helt suvärn att ha KSP banden i, funkar utmärkt.

- Får plats med många band.

- Tyst, skrammlar inte som plåtlådan.

- Lätt att bära med sig, både för skytt, laddare och andra.

- Är inte i vägen, händerna lätta att ha fria.

• 1 month later...

Var på militaryshop(Göteborg) idag där hade dem en FJS/ SWERAP väst som dem sålde för 2500,-.

Är det något som vet något om eller har erfarenhet av denna??

Tittade även på Blackhawk västar, tycker att magfickorna ser väldigt små ut. Gillade den dock inte :(