Jump to content

RACK

Adam Wilhelm

Recommended Posts

Info om RACK kan du få på tillverkarens hemsida.

http://www.specialtydefense.com

Även Blackhawk tillverkar en RACK version

http://www.blackhawkindustries.com/product....1760&d=    Klipp och klistra :D

RACK togs fram främst för 75th rangerreg.

990656WC.jpg

Frågan om dom kommer att använda RBA nu när Interceptor skyddsvästen har kommit vet jag ej. Men skall fråga ett par amerikaner "over there" :D

Fan Kjellberg, den var cool! Vad har du för väst nu? Kanske kan få se den nån gång nästa höst?

Själv hoppas man ju att ens kontakter inom FM ska kunna fixa en stridsväst 2000... ;)

Nån som vet nåt om polisens svarta väst? Såg den här på skolan när beredskapspolisens gruppchefer övade. Kan ju alltid hoppas på att få en sådan när man börjar jobba!

*Jaha, du var man "sagge" då, märkte jag inte ens. Jag som ville vara Furir för alltid! :D *

Tjena Frippe. Har lånat en original SADFväst men använder annars en "moddad" 304 sele med extra amfickor, 2 fältflaskor, och en 3 liters vätskeblåsa. Vätska är bra :D

Är sugen på en väst men lite beslutsångest om vilken. Kan man fixa försvarets vore det ju toppen. annars står valet mellan Recon ,Sacci eller Mshops SADFväst.

http://www.mp-sec.com Dom hade bilder på polisvästar men dom funkar inte just nu.

Nu börjar det likna något. 2200 kr för en extra utrustad väst. ca 600 kr billigare än innan. Kanske blir en Recon väst.  Rille 116 spelar du själv am fotboll ? Jag spelade i Halmstad Eagles innan samma lag som frippe spelar i nu. Spelade som linebacker o defense end  på weak side.

Rille: Jag spelar O - line, mest som left tackle men även lite guard ibland. Börjar dock bli för liten för OL... Har även spelat lite DT och DE på weak side!

(Alla som inte spelar amerikansk fotboll får ursäkta fackuttrycken!! Jag får väl leva som jag lär och uttyda förkortningarna: OL = offense line, DT = defence tackle DE = defence end)

Spelar du Sthlm eller fick för mig att du läser till

polis..

Jo tack det brukar vara bitiga grabbar på D-pos överhuvudtaget det gör dj****gt ont att kuta in

in dom "jag vet" oftast ligger man där och undrar vem

som slog kaknästornet i skallen på en och hur det gick till...

Men som sagt kul sport och man blir aldrig full lärd....

:D

Rille: Nej, jag spelar i Halmstad Eagles och pluggar till polis i Växjö.

Amerikansk fotboll är nog bland det roligaste jag har gjort med kläderna på! :D Vi får ser hur det blir dock när man börjar jobba. 90 pannor kommer man inte långt med på linjen heller så jag får väl spela nån annan position.

Har du provat Recons väst? (Den som var lik SV2000?)

Nej inte just den men men en annan som jag kan rekomendera.

En fd kollega hade den vid ett tifälle inte alltför länge sedan

och jag provade. Satt bra fick plats med mycket, kort sagt den funkade bra.

Ringde honom nyss och frågade var han grejat den "den var inte FM orginal men den passade".

Följ länk

http://www.militaryshop.se/nya-produkter.html

Den såg andvändbar ut.

Är det ett "Camebak" på ryggen?

Såg att SS2000 var gjord för att hänga på en.

Klokt tänkt, det går åt en hel del vätska när man

är ute......

Snygg.

:D

Nej det är ingen camelbak utan faktiskt ett vätskesystem som heter Logan som jag köpte på Coopforum för 200 kr. schysst pris :D . Spraymålade grön. Har även sytt ett överdrag i M/90 tyg men då kan man inte använda fickorna :(

På stridsväst 2000 och Recons väst är det en ficka i västryggen som vätskeblåsan sitter i.

Suveränt med slang fram. Inget fippel med fältflaskan när man

skall dricka.

Skyddsmaskväskan behöver ju inte alltid sitta på bältet nuförtiden. Vid läge är det bara att kroka fast den. Krokarna sitter där. Kör med väska 06. Annars är skyddsmasken i uppdragssäcken eller på stora ryggsäcken. Skyddsmaskväskan sitter strax under armhålan. så att man kommer åt fickorna. ;-)

Ursäkta newbiefrågan, men när ska dessa västar användas?

Under övningar med reguljära förband? HV? Paintball? SoftAir Guns? Älgjakt?

Är inte klädsel/utr. reglementerad så alla ska se likadana ut och ha samma prylar?

:withstupid

Mvh

osäker snöman

*som för övrigt dominerade som strong side end!!* :devil

Snowman vilka västar menar du ? Dom svenska eller RACK och skyddsvästarna? Dom amerikanska används ju av amerikanerna :)

Ock vi här i Sverige försöker ju lösa våra uppgifter med reglementerad materiel och vissa egna tillägg eftersom materielen alla gånger inte uppfyller behoven. :)

Sen att man råkar vara "prylbög" Och gillar samla på sig är en annan sak :)