GA KA Posted September 8, 2002 Report Share Posted September 8, 2002 Har någon hittat några bra användnings områden för Palms handdatorer i militära tillämpningar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 8, 2002 Report Share Posted September 8, 2002 Javisst, men menar du den civila eller en militärt framtagen? Amerikanska Landwarrior-programet använder Pdas för kartor, ordergivning osv. Denskulle ju funka väldigt bra för GPS för jägare och dyl. Gäller bara att det finns batterier så det räcker... Sedan logistikgrupper skulle kunna använda den tillsamans med med en kodavläsare för att ha koll vad som fins i lastbilen. (används redan massor i den civila världen...) Detta är också under utveckling av FMV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 8, 2002 Report Share Posted September 8, 2002 Sprang inte KB-eleverna på LG runt med sådana förut? Har för mig att dom hadde order mallar och dyl. i dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GA KA Posted September 8, 2002 Author Report Share Posted September 8, 2002 I min har jag delar av FASS, akutsjukvårdskompendium, ordermallar, övnings PM samt telefonnummer och dylikt. Jag tycker det är bättre att använda en fristående GPS. Jag hyser lite tvivel hur tåliga de är och om de håller för krigets krav men då väldigt många förband har vanliga datorer i fält så överlever nog min Palm. I krig hade jag nog haft papperskopior på allt viktigt. Vet någon om något tåligt fodral? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted September 8, 2002 Report Share Posted September 8, 2002 I min har jag delar av FASS, akutsjukvårdskompendium, ordermallar, övnings PM samt telefonnummer och dylikt. Jag tycker det är bättre att använda en fristående GPS. Jag hyser lite tvivel hur tåliga de är och om de håller för krigets krav men då väldigt många förband har vanliga datorer i fält så överlever nog min Palm. I krig hade jag nog haft papperskopior på allt viktigt. Vet någon om något tåligt fodral? The answer to your prayers.. Kolla: http://www.tadgear.com/x-treme....-ha.htm Nu vet jag inte om det finns just till din modell, jag har ingen koll på pda's.. Har 3 av deras boxar och de är riktigt nice! Prylar, prylar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts