Jump to content

Flamskydd

Guest 30-06

Recommended Posts

ær det någon eller några som lyckats tænda eld på sig sjælva som dessa nu førbjudits?

Jag tror att det var några som lagade mat (spritkök) i sina trolldräkter och: *poff*, dumt :(

Så nu är det inte tillåtet...

http://www.bushrag.com

Bushrag säljer trolldräkter i klassiska material (jute) där de bifogar flamskydd. Skriv och hör om det går att köpa skyddet löst.

Jag är sugen på deras Chameleon. Syntet, enligt uppgift mer brandsäker än de vanliga, väger bara strax över ett kilo och, framför allt; den suger inte åt sig väta!

Vad jag vet så finns det inget förbud mot maskering av den här typen. Olyckan handlade vad jag förstått om nått nöt som målat sin dräkt med brandfarliga färger.

När och hur skulle förbudet gälla? Det ställer ju onekligen till det för prickskytteriet inom FM.

Guest Lt. payne
ær det någon eller några som lyckats tænda eld på sig sjælva som dessa nu førbjudits?

Jag tror att det var några som lagade mat (spritkök) i sina trolldräkter och: *poff*, dumt :(

Så nu är det inte tillåtet...

Ja.. vad kan man säga?

Använda spritkök med gillien påtagen? Antingen ett svårt fall av fältkoma eller ett svårt fall av bristande fältvana. ;)

Vart står det att man inte får använda ghilliesuit?

Jag har kollat igenom SÄKI men har inte hittat något.

The Swede

Det ska finnas en komplettering angående detta, men du som går i grönt nu får mer än gärna ställa frågan via ”rätt” kanaler/forum inom FM. Jag får inga bra svar via mina…

Det ska finnas en komplettering angående detta, men du som går i grönt nu får mer än gärna ställa frågan via ”rätt” kanaler/forum inom FM. Jag får inga bra svar via mina…

På Ing2? ;) :P