GrodanBoll Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 Har hört att den gode grannen i öster håller på att utveckla en ny AFV som heter Rakushka. Vagnen skall tydligen vara avsedd för luftlandsättningstrupperna och ha många komponenter gemensama med BMP-3 (nej, jag skrev rätt, det är inte BMD-3 jag menar). Jag har hittat ytterst lite på nätet om detta bygge, men kanske sitter ngn av er inne på mer info? Altlid intressant med ryssvagnar då dessa för inte så länge sedan sågs som den potensielle lede fi... Quote
Flamdämpare Posted May 29, 2006 Report Posted May 29, 2006 Kanske off topic.. Är det vanligt att Ryska stridsfordon får namn efter hamnstäder? Eller städer överhuvudtaget? Quote
Kanna Posted May 29, 2006 Report Posted May 29, 2006 Kanske off topic.. Är det vanligt att Ryska stridsfordon får namn efter hamnstäder? Eller städer överhuvudtaget? Vet inte men Rakushka betyder även "skal" eller "snäcka" på ryska och det är nog det man syftar på i det här fallet. Quote
Recommended Posts