steelspear Posted August 12, 2004 Report Posted August 12, 2004 Är på jakt efter bilder, eller helst någon form av ritning, på bandplattan till Strv 103C. Gärna med mått. Jag har redan undersökt instruktionsboken och även om det finns en bild så saknas viktiga mått som är viktiga för mitt "lilla" projekt... Jag är som sagt intresserad av alla mått och bilder som går att uppbringa. Jag ska ta och gå förbi I19 Strv 103C och mäta lite någon dag men all information är välkommen. Quote
Torak Posted August 13, 2004 Report Posted August 13, 2004 Hmmmm... blir det en mod av detta, kanhanda? Quote
steelspear Posted August 13, 2004 Author Report Posted August 13, 2004 (edited) [viskar hemlighetsfullt] nix... this is way cooler... [/viskar hemlighetsfullt] Edited August 13, 2004 by steelspear Quote
KD803 Posted August 13, 2004 Report Posted August 13, 2004 Kanske en radiostyrd modell i skala 1:6? Quote
Kiwi Posted August 13, 2004 Report Posted August 13, 2004 När ni endå talar om kakburken, någon som vet var man kan få tag instruktionsbok eller liknande till den? Är även intresserad av ritningar. (Gärna som bildfiler om någon kan scanna) Quote
steelspear Posted April 28, 2005 Author Report Posted April 28, 2005 Ähum... Är det någon som besitter den mycket respektingivande kunskapen om Strv 103:s pendelarmars arbetsområde? dvs "pendelarm nr X på höger sida kunde rotera från xxx grader till xxx grader..." somebody to fill in the x:s? och ja, jag har tittat i instruktionsboken, och nej, det står inte i den jag har. Quote
Adam Wilhelm Posted April 28, 2005 Report Posted April 28, 2005 Skicka mail eller PM till S-TANK. Han borde rimligtvis ha något mer kunskap än gemene man? Quote
Vildmannen Posted April 28, 2005 Report Posted April 28, 2005 Ähum... Är det någon som besitter den mycket respektingivande kunskapen om Strv 103:s pendelarmars arbetsområde? dvs "pendelarm nr X på höger sida kunde rotera från xxx grader till xxx grader..." somebody to fill in the x:s? och ja, jag har tittat i instruktionsboken, och nej, det står inte i den jag har. Kontakta Föreningen P5. Dom har en funktionsduglig 103:a i sitt garage http://www.foreningenp5.com/ Quote
S-TANK Posted April 30, 2005 Report Posted April 30, 2005 Om du menar Diehl-banden så har de i princip samma mått som Leo-banden. 103-banden har ett par centimeter högre bandtunga samt ingen förstärkning i "det fyrkantiga hålet" som finns utanför den yta som bärhjulen rullar på. Nu är jag inte sån über-MÖP så jag kan vinklarna på pendelarmarna utantill... Ber att få återkomma... kanske. Vilken noggranhet vill du ha på uppgifterna? Något annat? S-Tank Quote
Recommended Posts