Jump to content

Recommended Posts

Posted

Är på jakt efter bilder, eller helst någon form av ritning, på bandplattan till Strv 103C. Gärna med mått.

Jag har redan undersökt instruktionsboken och även om det finns en bild så saknas viktiga mått som är viktiga för mitt "lilla" projekt...

Jag är som sagt intresserad av alla mått och bilder som går att uppbringa.

Jag ska ta och gå förbi I19 Strv 103C och mäta lite någon dag men all information är välkommen.

Posted

När ni endå talar om kakburken, någon som vet var man kan få tag instruktionsbok eller liknande till den?

Är även intresserad av ritningar. (Gärna som bildfiler om någon kan scanna)

• 8 months later...
Posted

Ähum...

Är det någon som besitter den mycket respektingivande kunskapen om Strv 103:s pendelarmars arbetsområde?

dvs "pendelarm nr X på höger sida kunde rotera från xxx grader till xxx grader..."

somebody to fill in the x:s?

och ja, jag har tittat i instruktionsboken, och nej, det står inte i den jag har.

Posted
Ähum...

Är det någon som besitter den mycket respektingivande kunskapen om Strv 103:s pendelarmars arbetsområde?

dvs "pendelarm nr X på höger sida kunde rotera från xxx grader till xxx grader..."

somebody to fill in the x:s?

och ja, jag har tittat i instruktionsboken, och nej, det står inte i den jag har.

Kontakta Föreningen P5. Dom har en funktionsduglig 103:a i sitt garage :)

http://www.foreningenp5.com/

Posted

Om du menar Diehl-banden så har de i princip samma mått som Leo-banden. 103-banden har ett par centimeter högre bandtunga samt ingen förstärkning i "det fyrkantiga hålet" som finns utanför den yta som bärhjulen rullar på.

Nu är jag inte sån über-MÖP så jag kan vinklarna på pendelarmarna utantill... Ber att få återkomma... kanske. Vilken noggranhet vill du ha på uppgifterna?

Något annat?

:/ S-Tank