Jump to content

Utrustning till sommarkurs

CfrHGB

Recommended Posts

Jag har blivit antagen till försvarets sommarkurs (LV6, Jippiiiiiiiii :navy: ) i sommar och undrar nu: Vilken utrustning ska man ha med dit (tänket på ungefär samma saker som SoldF.com´s "Bra saker att ha i lumpen" sida). "Får" man någon utrustning efter avslutad kurs (typ första förband, morakniv osv.). Är det något annat som man ska försöka få med sig därifrån, har man tillgång till butik och sådant på området? (har för mig att de säljer viss militär mtrl. billigare där än i vanliga affärer, eller gäller det bara vpl?).

Tips efterfrågas

Ha en skön sommar! :navy:

Troligtvis kommer du få en kallelse till denna kurs inom en snarframtid. där de kommer stå utr du bör ha med dig..

å utrustningen kommer typ vara.

hygienartik å dyl.

.

Ett tips är ju att du tar med dig en egen kniv.. men troligen så kommer ni få ut nån variant av mora när nu utrustas på plats.

om ni får ut en sådan så får ni säkerligen behålla den efter mini-muck.

å ja vet inte hur de ligger till med den såkallade "butiken" på LV6. har aldrig varit där.. men ta med dig kontanter så du om tillfälle ges och om butiken är öppen att inhandla div saker som kan vara bra att ha för att överleva de civilamörkret.

Edited by Arox

Gratulerar!

Vilken vecka?

Du kommer nog att bli utrustad av mig, då jag jobbar på Lv6 förråd i sommar.

å ja vet inte hur de ligger till med den såkallade "butiken" på LV6. har aldrig varit där.. men ta med dig kontanter så du om tillfälle ges och om butiken är öppen att inhandla div saker som kan vara bra att ha för att överleva de civilamörkret.

Nu är jag inte hundra, men tror bara att butiken är öppen för anställda....Men som sagt inte alls säker på den punkten.

Gratulerar!

Vilken vecka?

Du kommer nog att bli utrustad av mig, då jag jobbar på Lv6 förråd i sommar.

Nu är jag inte hundra, men tror bara att butiken är öppen för anställda....Men som sagt inte alls säker på den punkten.

Här på I5 i Östersund kan man gå in till butiken och handla, bara man kommer förbi grinden, lyckas jag förklara för vakten varför min kompis skall följa med in så kan han också handla där, utan legitimation eller liknande. :)

Jag var på F4 läger förra sommaren.

Jag hade med mig:

Rena ombyten (Kallingar och Strumpor)

Träningsskor(Fick nästan nageltrång av FM:s)

Myggmedel (En hel Apotekpåse)

Mobilen (Vodafone har ingen täckning på Frösön)

Pengar (500kr)

Civila kläder (Byxor och ett par skjortor)

Resten fick man låna av FM

Tips är att ta med eget myggmedel, bäst är MyggA.

Skall själv iväg till Känsö snart :baskerPa:

Om ni vill ha ett myggmedel som både tar mygg o knott så köp moosiguard på apoteket , det är en spray det räcker med lite på kläderna så kommer de lilla jävlarna inte nära er ....