Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har en kund som är inne rätt ofta i butiken, igår kom han och skulle köpa bottenfärg till en båt han köpt.

Han hade köpt en landstigningsbåt av militären, den skulle tydligen vara trekölig. Är det någon som vet vad det är för en båt?

nyfikne John

Posted (edited)

Det kan även ha varit en 300-båt som kustjägarna använde sig av innan 200-båten kom, eller om den användes som ett komplement till 200-båten. Om jag inte minns helt fel så är dessa båtarna öppna. Jag är inte säker, men det har funnits 300-båtar i organisationen. Hurvuda de är treköliga är jag däremot väldigt osäker på.

EDIT: @Swed65: Det var akterdäcket jag tänkte på, men jag överdrev nog dess öppenhet en aning. Det var längesedan jag såg bilder på 300-båtarna B)

Edited by Amfibieslusken
Posted

200-båtarna kan ha 3st maskiner (propellrar) men många är ombyggda till 2 st maskiner (propellrar) Maskinrummet blev lite trång med 3 st kärror i, samt att mitt propellern knappt tillförde något vid drift. Den är inte 3 kölig.

300 båten är inte öppen, man sitter under däck, man når det genom lucka i fören. Det finns dock ett litet öppet akterdäck på denna båt typ.

Jag kan inte komma på att det finns någon båt som har 3 st kölar :ph34r:

Posted

Jag tror inte att det är en 200-båt, för så mycket färg köpte han inte :ph34r:

jag frågar honom igen bara, det är ingen panik

tack för hjälpen

John