TEN Posted May 11, 2004 Report Share Posted May 11, 2004 Har använt sökfunktionen men inte lyckats hitta något om MilitaryShops MP-SEC Field jacket. Ganska konstigt eftersom det borde finnas någon MÖP därute som borde kännas vid tygtrasan...... Whatever... nån som testat ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted May 11, 2004 Report Share Posted May 11, 2004 (edited) Här är en tråd som handlar om bla mp-sec jackan . M90/smock Edited May 11, 2004 by SISU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEN Posted May 11, 2004 Author Report Share Posted May 11, 2004 Tack SISU, är det ingen därute om sitter inne med ett mer omfattande testresultat, mer praktiskt i terränglådan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bravebat Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Tack SISU, är det ingen därute om sitter inne med ett mer omfattande testresultat, mer praktiskt i terränglådan? Förgudsskull människa vad tänker ni med????? En sådan jacka är ju inte m-nummer märkt, med en sådan på er så riskerar att handlöst självantända och brinna upp i stratosfären!! För att inte tala om vad alla paragrafryttare i FM och här på forumet skulle behäckla er!! jag kind Sir vill endast bespara er ett sådant Öde!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsky_517 Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Men man behöver ju inte använda den militärt, förutom kanske i B-styrke moment? Jag har själv vart med mina klibbiga fingrar och klämt & känt på den på MS, men finner att jag tycker den verkar prasslig, men bra vetilation och stora bröstfickor är ett stort plus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEN Posted May 12, 2004 Author Report Share Posted May 12, 2004 Förgudsskull människa vad tänker ni med????? En sådan jacka är ju inte m-nummer märkt, med en sådan på er så riskerar att handlöst självantända och brinna upp i stratosfären!! ...detta efter den har slagit ut en hel skyttegrupp och vält en stridsvagn,...minst! Hmm konstigt nog har inga andra av mina jaktkläder betett sig på det viset trots att dessa inte är bestyckade med M-nummer. Jag förstår din välmenande varning, har ju sett många trådar som ballat ur fullständigt i ett ändlöst moraliskt malande..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CfrHGB Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Håller med TEN fullständigt. Många fina trådar har förolyckats i det ändlösa paragrafryttarträsket. God salut them Naturligtvis ska alla få säga sin mening men inte just här just nu utan väldigt gärna i en annan tråd på detta fina forum. Snälla. :( :( :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Tack SISU, är det ingen därute om sitter inne med ett mer omfattande testresultat, mer praktiskt i terränglådan? Förgudsskull människa vad tänker ni med????? En sådan jacka är ju inte m-nummer märkt, med en sådan på er så riskerar att handlöst självantända och brinna upp i stratosfären!! För att inte tala om vad alla paragrafryttare i FM och här på forumet skulle behäckla er!! jag kind Sir vill endast bespara er ett sådant Öde!!!!! Är det bara jag som tycker att det skämtet börjar bli aningen uttjatat? Skrattar inte ens åt det längre... Om jag någonsin gjort det. Skrattar ni lika mycket om det skulle hända en olycka? Tex att den flammar upp om man har en öppen eld i närheten eller nåt. Det är ju mindre trevligt att se hur folk i branchen skrattar åt säkerheten. Det är alldrig någon som sagt att något självantänder. Ser inte riktigt påängen med att posta ett inlägg med ett totalt uttjatat skämt som kommer upp varje gång det är tal om matriell. Antingen har du tråkigt eller extremt dålig fantasi/humor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bravebat Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Dags att dika ur paragrafryttar träsket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bravebat Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 (edited) [Är det bara jag som tycker att det skämtet börjar bli aningen uttjatat? Skrattar inte ens åt det längre... Om jag någonsin gjort det. Skrattar ni lika mycket om det skulle hända en olycka? Tex att den flammar upp om man har en öppen eld i närheten eller nåt. Det är ju mindre trevligt att se hur folk i branchen skrattar åt säkerheten. Det är alldrig någon som sagt att något självantänder. Ser inte riktigt påängen med att posta ett inlägg med ett totalt uttjatat skämt som kommer upp varje gång det är tal om matriell. Antingen har du tråkigt eller extremt dålig fantasi/humor. Sålänge det finns reglementsidioter,paragrafjägare och skrivbordspiloter kommer det skämtet aldrig att bli uttjatat!! Eftersom att största delen av försvarsmaktens verksamhet inte idag är något annat än ett förvirrat skämt!!, så vill jag citera ett engelskt ordspråk! "If you cant take a joke you shouldn`t have enlisted" Men det är en helt annan tråd!! Edited May 12, 2004 by bravebat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 @Panzerfaust Jag instämmer helt. Det är alltid roligt att raljera över saker tills det inträffar en olycka. Man ska inte underskatta betydelsen av tex flamskydd i kläder. Om en uniform ger dig 5 sekunder längre överlevnad i ett brinnande tält/byggnad så kan de fem sekunderna vara den avgörande skillnaden mellan att komma ut eller inte. Inom motorsporten räknas varje plagg som ökar din överlevnad i eld, om så bara med en ynka sekund som ett jävla framsteg. Skulle aldrig kompromissa med mina chanser att överleva. Och ja, 90:an har ett flamsskydd. Ur SoldF "Väven är vatten- och oljeavvisande samt svårantändlig. Jackan är fodrad med svårantändligt foder." Ingen har någonsin sagt att mtrl självantänder, utom möjligtvis natrium, fosfor och lite anant. /martinator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts