Jump to content

The Dead Walk the Earth

breach

Recommended Posts

Snart kommer nyinspelningen av Dawn Of The Dead, Romero klassikern som enligt många och även mig själv är den bästa Zombie filmen som gjorts.

Satt surfade runt lite på nyinspelningens väldigt stämningsfulla site och fick upp en liten tanke i huvudet som jag tänkte dela med er.

Sverige i en inte alls för avlägsen framtid:

Dag 1: En mystisk virusepedemi uppkommer i Riket helt utan förvarning, folk avlider som flugor, Sjukvården är extremt pressat.

Dag 3: Rapporter cirkulerar i media om att döda från infektionerna överallt har kommit till "liv" och om att dessa även attackerar de levande omkring sig.

Dag 4: Undantagstillstånd råder, Regeringen vädjar till samtliga hålla sig inomhus, Order om mobilisering av Säkförband har kommit från ÖB med syfte att stärka den så redan svårt underbemannade och pressade Polisväsendet.

Dag 7: Tystnad i radionäten och i Televisionen, förutom några enstaka piratradiosändningar. Dessa rapporterar från alla håll i landet samma hemska saker, en del större städer brinner hejdvilt utan någon Brandkår som kan släcka.

All verksamhet, Polisär som Militär verkar ha varit förgäves.

"The Dead Walks The Earth"

98 % av Sveriges befolkning är Infekterade, bara några enstaka har lyckats klara sig och håller sig gömda.

Du är en av dom.

VAD GÖR DU? :D

http://www.dawnofthedeadmovie.net - Nyinspelnings sida, kika där för att få den rätta stämningen för den här tråden :D

http://www.dawnofthedeadmovie.com - En sida om den klassiska filmen

• Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Letar rätt på Mila Jovovich, tömmer ett mobförråd på allt tänkbart matnyttigt, intar och besätter Korsö, ordnar långräckviddig radio i tornet (där vi även monterar tksp och grsp) och väntar på bättre tider.

Inte kommer vi ha tråkigt i alla fall. ;)

edit: Häftigt att det kommer en remake! Bara det inte blir en simpel Resident Evil-kopia..

GUIDEN ATT ÖVERLEVA ZOMBIE ATTACK

(tagen från The Zombie Survival Guide : Complete Protection from the Living Dead av Brooks, Översatt av mig)

10 Viktiga punkter

1. Organisera er innan dom kommer till liv.

2. Dom känner ingen fruktan, varför ska du då göra det?

3. Använd ditt huvud, hug av deras.

4. Knivblad behöver inte laddas om.

5. Den idealiska skyddet = Tajta kläder, kortklippt hår.

6. Ta dej upp i trappuppgångar, och förstör den.

7. Ta dej ut ur bilen och upp på cykeln.

8. Håll dej i rörelse, rör dej lågt, rör dej tyst, va alert!

9. Inget ställe är säkert, bara säkrare.

10. Zombiena må vara borta, men hotet kvarstår.

Den idealiska skyddet = Tajta kläder, kortklippt hår.

Hehe, rakar huvudet, glider i ett par rosa jazzpants, tar RPS gummiklubban o doppar i vigvatten (minns "From dusk till dawn"), sen är det bara gå ut o röja!

Snor ett par termonukleära kärnvapen, ersätter uranet med vigvatten, och sen är saken biff. Zombiebiff.

Annars så kör jag på med tändvätska och elefantstickor. Skulle jag tro. :/

Guest J-Star

Sticka upp till föräldrarnas sommarstuga i Lundbjörken, Dalarna. Göra raider mot butiker/matvaruförråd (Dahlbergs Gross, leverantör till kiosker och butiker finns nära Mora) och bensinstationer vid lämpliga tidpunkter. Vänta. Bli galen. Hoppa i Siljan och tro att jag är en citronskiva i en stor drink.

/J

Problemet lär ju vara just de att förflytta sig utomhus, Man bör ju hålla sig borta från större samhällen och städer, Hålla sig ute i naturen eller glesbygden.

Skaffa vapen bör prioriteras (Hemvärnsmän har lite fördel här, dock så blir ju tillgången till bulor svårt att tillgå), om inte annat kan man ju skaffa sej en skysst masheta :)

Undvik så långt som möjligt att från att hamna i "Close Combat" med Zombies.

Ett bett = Your history.

En Zombie kan man bara ha ihjäl genom att skada deras hjärna (skjuta, hugga huvudet av mm)

Och självklart: Försök hitta andra överlevande, lyssna av Radiosekvenser, leta efter skyltar mm.

Detta är det jag kommit fram till efter man kikat på ett ex antal Z filmer

:/

Då blir den stora A2:an bra. 0:) Eller?

Eller ockaså så beställer man massageolja med currylukt av Let massage (företag jag o två har i skolan, skoluppgift typ. Vi redovisar imorrn), sprutar på Z, ser hur de blir currymassageoljan fräter igenom deras ömtåliga hud och de dör.

(Jag hade först vikingakök istället för curry, men jag vet inte riktigt hur det luktar, så det bleb curry. Jag skrämmer tydligen mina klasskompisar. Och inte genom att vara MÖP. Framsteg. Eller inte)

/Ibsen

Guest J-Star
Vänta. Bli galen. Hoppa i Siljan och tro att jag är en citronskiva i en stor drink.

Hehe, låter som någon har hårdpluggat "Liftarens guide.."

You bet! 0:)

/J, med BBC's radioteater av The Hitch Hikers Guide to the Galaxy på MP3, alla 12 avsnitten.

Tänkte nu när vi ändå pratar om Zombies tipsa om en jävligt bra serie o äkta "Du är ensam kvar mot alla hjordar av Zombies" känsla..

http://www.theinfected.co.uk/

Den kan laddas ner Gratis i PDF format, håller på och läser andra delen nu och jag måste säga, Den är VERKLIGEN läsvärd. Gillar du Romero filmerna och 28 days later så kommer du älska denna serie av böcker!

:dong:

Vad gör jag....

hmmmm....

Ringer MARINKÅREN!!!

Eller så blir jag eremit norr om Kiruna, med en CV90. Tror inte att Zombies reagerar allt för bra med 40mm3P

Snor så många hagelbössor jag kan, bygger improviserade eldkastare, skaffar en massa försvarsladdningar och beförter någon fjälltopp tills MArinkåren kommer och befriar Sverige från de onsa Zombiesarna!

PS:Glöm inte att Gud älsar dig, ta med en bibel!

DS

Kom på en till tanke: Vad gör du om din kompis, din flickvän eller någon familje medlem blir biten?

Skulle du klara av att skjuta personen om han visade dom första tecknen på att han håller på och förvandlas från död till vandrande död?

Svårt o säga hur man skulle klara av hela "You against a Zombie Nation" situationen överhuvudtaget.

Många jag har frågat har typ sagt nästan samma sak:

Sätta en kula i huvudet på sig själv. :(

Jag skulle bege mig till närmsta mack och tanka dunkar så att det rök om det sedan skulle jag sno all kexchoklad jag behövde för att kunna överleva.

Jag skulle se till at jag fick tag i ett motorelverk, tv video naturfilmer :worthy: samt en medeltida rustning och sedan bege mig till en underjordisk militär radarstation vars belägenhet jag inte tänker avslöja pga 1: den är hemlig 2:ni kommer alla andra naturligtvis vara zombies och vilja äta min hjärna och då vill jag inte att ni vet var jag är! Just det ja min ak får också följa med... Och KLAS. :banana

Kom på en till tanke: Vad gör du om din kompis, din flickvän eller någon familje medlem blir biten?

Skulle du klara av att skjuta personen om han visade dom första tecknen på att han håller på och förvandlas från död till vandrande död?

Svårt o säga hur man skulle klara av hela "You against a Zombie Nation" situationen överhuvudtaget.

Jag skulle ha ihjäl vem som helst som hade blivit zombies. För det första är ju de redan döda och käner ingenting och sen så är det MIN överlevnad som betyder nått. Med tanke på att alla andra är Zombisar. Svårt efteråt skulledet nog bli, ja. Men jag skulle intre tveka mer än 1-2 sekunder. Sen kommer currymassageoljan!

Jag skulle ha ihjäl vem som helst som hade blivit zombies. För det första är ju de redan döda och käner ingenting och sen så är det MIN överlevnad som betyder nått. Med tanke på att alla andra är Zombisar. Svårt efteråt skulledet nog bli, ja. Men jag skulle intre tveka mer än 1-2 sekunder. Sen kommer currymassageoljan!

mjo visst en fin tanke men det är väldigt lätt o säga de nu, kanske lite svårare när du väl står där o ska rikta pipan mot huvudet på nån du älskar och trycka av.. :navy:

Ah, en variant på detta scenario har min kompis och jag redan diskuterat. Vi plockar fram ak´na, går ner på byn och ställer oss på kiosktaket och utropar grevskapet Södra M**e. Sedan blir det medeltid...:navy:

Sedan kommer jag att försöka toppa min bil på vägen mellan TREKANTEN och LJUNGBYHOLM, för i detta scenario finns det ju varken poliser eller medtrafikanter.

När vi så är grevar, bestämmer i byn, har överlevt rallykörningen fikar vi nog lite. :banana

Möjligen far vi ner till Karlskrona och snor en 12/80 så är Grevliga Kustartilleriet uppväckt också. Till zombiernas förtrytelse!

**vilka idéer**

mjo visst en fin tanke men det är väldigt lätt o säga de nu, kanske lite svårare när du väl står där o ska rikta pipan mot huvudet på nån du älskar och trycka av.. :navy:

Näm jag är så mentalt labil så det skulle nog faktiskt vara fallet. Men det är ju något jag aldrig kommer få veta. Som tur är.

Försöka skulle jag iaf. Personligen tror jag jag skulle hamna på andra sidan tämligen snabbt.

Skulle bunkra upp ett lager guldburkar och frystorkat, sen dra ut till nån ö i skärgården och fiska, antar att zombiers inte är allt för bra simmare, kan dom mot förmodan det är det bara att lägga ut en ring med brinnande olja runt ön och hoppas på att det inte flyter in. tyvärr lär ju fisket bli svårt men det får funka :navy:

Bilar snabbare än ögat till Östersund där I5 har omgrupperat sig på Frösön och i samarbete med F4 håller stånd genom att hålla broarna, tills Zombiehotet svultit ut.

Vintertid får det blir en herrans massa oplatser runtom kustlinjerna.

Sen är det bara att hoppas på att det inte uppstår ett "28 dagar senare"-scenario i de egna leden...

(Antar också att Zombies inte simmar särskilt bra)

Edit: Det här med stavfel var ju ingen höjdare...

Bilar snabbare än ögat till Östersund där I5 har omgrupperat sig på Frösön och i samarbete med F4 håller stånd genom att hålla broarna, tills Zombiehotet svultit ut.

Sen är det bara att hoppas på att det inte uppstår ett "28 dagar senare"-scenarrio i de egna leden...

(Antar att Zombies inte simmar särskilt bra)

Östersund- The last Outpost

Låter som en taskig B-rulle.

Ser till att HV-larm beordras så jag kan mobilisera mig själv i laga ordning.

Snabbt som ögat till det närliggande regementet för att där lasta terrängbilar och bandvagnar fulla med guldburk, ammo, understödsvapen, drivmedel och annat trevligt (tv/video/stero MT etc.). Åker sedan (tillsammans med de snyggaste yngre bilkåristerna - kan inte köra alla fordonen själv och mänskligheten måste ju överleva efter att zombierna är bekämpade... ;) ) och förskansar mig i det atombombssäkra gammla kustbatteriet på en ö i närheten samt hoppas att zombier inte simmar så bra! Allt som uppvisar ett zombieliknande beteende och kommer närmare än 800 meter får uppleva effekten av prickskyttegevär 90.

För att fördriva tiden blir det en jäkla massa fältarbeten (napalmdiken, pentyl, strömförande taggtråd, spetsade pålar etc.). Sist av allt skulle jag modda en gräsklippare att ha på bröstet som "last line of defene", efter den skarpslipade fältspaden...

Come on zombies, I dare you! :baskerPa:

Sen är det bara att hoppas på att det inte uppstår ett "28 dagar senare"-scenario i de egna leden...

(Antar också att Zombies inte simmar särskilt bra)

Edit: Det här med stavfel var ju ingen höjdare...

Word :)

Jag kommer självklart dit istället och sluter upp i kampen! :D

Att säkra vapen tordes inte vara några problem, hemvärns män har ju beväpning hemma, finns många jägare som har jaktvapen i sina hem samt så kommer det nog förmodligen ligga ett ex antal halvt uppätna / "soon raising" militärer och poliser lite här och där.

Det som kan bli svårt är dock bristerna på bulor. Det är många Zombies där ute och inte mycket bulor. Skulle nog ha en extra bula i fickan, avsedd bara för mig själv om jag finner mej utan nån chans att fly och jag har slut på ammonition. Tar nog heldre en kula i huvet än att ligga på marken levandes och känna hur Zombies sliter stycken av kött ifrån ens kropp innan man svimmar av blodförlusten.

Därefter skulle jag packa stridspackning som man kan klara sig på föda iaf ett par dagar och därefter raida något närköp vid behov. Skulle se till att den alltid fanns inom en armlängds avstond hela tiden ifall jag måste omgruppera pga de infekterade.

En Cykel eller Häst M/87 är nog att föredra som transport: (man tar sig fram nästan överallt och kan om läget kräver ta sig därifrån snabbt.)

Att hålla sig långt ifrån storstäderna är nog ett måste, och om du är i en sådan: ta dig därifrån så fort du bara kan!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...