Arox Posted April 2, 2004 Report Posted April 2, 2004 Nån som har en bild på en klepper ?? har aldrig sett en sådan så nån gång måste ju vara den första. Quote
KaffeKalle Posted April 2, 2004 Report Posted April 2, 2004 (edited) Här har vi en variant, om än ganska liten bild: Kustjägare på tyst patrull. edit: det var väl kajaken du avsåg? Edited April 2, 2004 by KaffeKalle Quote
Arox Posted April 2, 2004 Author Report Posted April 2, 2004 (edited) Tackar!! undrade bara för att vi ska iväg å vara b-styrka åt MHS om nån vecka å då skulle vi få ut 3st sådana å 6 torrdräkter.. kan ju vara bra att veta vad dom menar när man ska hämta en så man inte kommer hem med en kaffebryggare eller dyl. Edited April 2, 2004 by Arox Quote
KaffeKalle Posted April 2, 2004 Report Posted April 2, 2004 Tackar!! undrade bara för att vi ska iväg å vara b-styrka åt MHS om nån vecka å då skulle vi få ut 3st sådana å 6 torrdräkter.. kan ju vara bra att veta vad dom menar när man ska hämta en så man inte kommer hem med en kaffebryggare eller dyl. ..? Skall du vara b-styrka (eller målstyrka?) åt MHS (vilken) och du/ni har nollkoll på vare sig kajak eller torrdräkt? Ska ni använda dem också? Det krävs ju lite träning innan det blir bra.. Quote
Arox Posted April 2, 2004 Author Report Posted April 2, 2004 b-styrka.. jag har full koll på torrdräkt eftersom jag dykinst. men kleppern har jag aldrig använt.. men man får väl ta nån av dom gamla KJ:arna i min kanot! Quote
Sgt. Larsson Posted April 3, 2004 Report Posted April 3, 2004 (edited) B-styrka åt oss? Kan vara under MHSÖs chefens övning 3 vecka 20-21? Man vet aldrig. Edited April 3, 2004 by Sgt. Larsson Quote
Arox Posted April 3, 2004 Author Report Posted April 3, 2004 (edited) ne detta skulle vara vecka 17. så tror de är förga troligt.. vad är de för övn ni ska ha då? alltid skoj med övning Edited April 3, 2004 by Arox Quote
Sgt. Larsson Posted April 3, 2004 Report Posted April 3, 2004 (edited) Chefens övning 3 är inriktad på överlevnad, fångtjänst, strid, ledarskap och uthållighet. Detaljerna hålls hemligt om vad som exakt kommer att ingå, och dom trycker ofta på att den skulle skilja från år till år så att ingen vet vad att vänta. Men det kan mycket väl bara vara något som dom säger. Pågår i 1½ vecka och "kan" utspela sig på flera olika platser i Sverige. Skall bli väldigt intressant att genomföra den. Hitta sina egna begränsningar. :P Just därför kan jag mycket väl tänka mig att b-styrkor från andra förband kommer att delta. Edited April 3, 2004 by Sgt. Larsson Quote
KaffeKalle Posted April 3, 2004 Report Posted April 3, 2004 Just därför kan jag mycket väl tänka mig att b-styrkor från andra förband kommer att delta. "Den som lever får se" ;) Quote
Arox Posted April 3, 2004 Author Report Posted April 3, 2004 jasså ja de låter intressant.. ja du har ni nån aning om vart övningen kommer hålla till!? Quote
Recommended Posts