Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Tackar!! undrade bara för att vi ska iväg å vara b-styrka åt MHS om nån vecka å då skulle vi få ut 3st sådana å 6 torrdräkter..

kan ju vara bra att veta vad dom menar när man ska hämta en så man inte kommer hem med en kaffebryggare eller dyl.

Edited by Arox
Posted
Tackar!!  undrade bara för att vi ska iväg å vara b-styrka åt MHS om nån vecka å då skulle vi få ut 3st sådana å 6 torrdräkter..

kan ju vara bra att veta vad dom menar när man ska hämta en så man inte kommer hem med en kaffebryggare eller dyl.

..?

Skall du vara b-styrka (eller målstyrka?) åt MHS (vilken) och du/ni har nollkoll på vare sig kajak eller torrdräkt?

Ska ni använda dem också? Det krävs ju lite träning innan det blir bra..

Posted

b-styrka.. jag har full koll på torrdräkt eftersom jag dykinst.

men kleppern har jag aldrig använt.. men man får väl ta nån av dom gamla KJ:arna i min kanot!

Posted (edited)

ne detta skulle vara vecka 17. så tror de är förga troligt..

vad är de för övn ni ska ha då? alltid skoj med övning

Edited by Arox
Posted (edited)

Chefens övning 3 är inriktad på överlevnad, fångtjänst, strid, ledarskap och uthållighet. Detaljerna hålls hemligt om vad som exakt kommer att ingå, och dom trycker ofta på att den skulle skilja från år till år så att ingen vet vad att vänta. Men det kan mycket väl bara vara något som dom säger.

Pågår i 1½ vecka och "kan" utspela sig på flera olika platser i Sverige. Skall bli väldigt intressant att genomföra den. Hitta sina egna begränsningar. :P

Just därför kan jag mycket väl tänka mig att b-styrkor från andra förband kommer att delta.

Edited by Sgt. Larsson