PingisÖga Posted March 10, 2004 Report Posted March 10, 2004 Hejsan.. Har en liten fråga. Funderar på att starta en radio kanal på nätet. Och jag undrar fall jag kan spela låtar som typ mettalica när jag äger skivan utan att behöva fråga deras agent eller liknande. Känner inte direkt för att hammna i en Copywrite Twist med någon ;) Tack på förhand PingisÖga
Fu Carlsson Posted March 10, 2004 Report Posted March 10, 2004 Hört talas om google..? ;) Efter en enkel sökning om musik om upphovsrätt fann jag bla dessa sidor som bör ge svar på dina frågor: Musik - Upphovsrätt stim.se
Xit Posted March 10, 2004 Report Posted March 10, 2004 @Pingisöga Gå in på denna sida, fö en av dom större Svenska nätradiokanalerna Kolla också på deras forum http://www.radioseven.se/
Pi PI Posted March 10, 2004 Report Posted March 10, 2004 Hejsan..Har en liten fråga. Funderar på att starta en radio kanal på nätet. En icke kommersiell nätradio betalar 500 kr per månad till STIM. När jag höll på med det så fanns ännu inga avtal med IFPI. STIM är musikernas organsiation och IFPI är skivbolagens. Vidare så behöver du säkert betala något företag för streaming tjänsten. Kolla annars på www.live365.com. Där ser du mer om tekniken. Ennan annan bra site är www.onair.nu. I utlandet (USA) är det krig mellan upphovsrättsorganisationerna och radiostationerna. Skicka PM om du behöver mer info. Pi PI
PingisÖga Posted March 11, 2004 Author Report Posted March 11, 2004 Tackar så hemskt mkt för hjälpen Så fort jag har fått up min Kanal så ska jag lägga upp en länk här PingisÖga EDIT: Stavfel
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.