LeadHead Posted March 5, 2004 Report Posted March 5, 2004 Jag citerar Vysotskijs inlägg i "Hotbilden"-diskussionen: Kanske de baltiska länderna snart står med varsin pansarbrigad Leo 2 med icke förrådsställda strv 121... Om jag har fattat rätt så ska ett rätt stort antal redan betalda (eller iaf. avtalade) Gripar läggas i malpåse (eller leasas, men det lär ju gå jättebra med den takt det har skett hittils, inte...). Har det överhuvudtaget övervägts att istället skänka (eller "låna ut") dessa till de baltiska länderna istället? Jag vet inte om de har råd men det vore ju iaf. en fulländning av bygga-upp-en-försvarsmakt-mellan-oss-och-ryssendoktrinen, eller? Några få att börja med borde de väl ha råd med, eller? Någon som kan komma med mer initierade kommentarer på den här vilda idén? Quote
Pete Posted March 5, 2004 Report Posted March 5, 2004 Jag citerar Vysotskijs inlägg i "Hotbilden"-diskussionen: Kanske de baltiska länderna snart står med varsin pansarbrigad Leo 2 med icke förrådsställda strv 121... Om jag har fattat rätt så ska ett rätt stort antal redan betalda (eller iaf. avtalade) Gripar läggas i malpåse (eller leasas, men det lär ju gå jättebra med den takt det har skett hittils, inte...). Har det överhuvudtaget övervägts att istället skänka (eller "låna ut") dessa till de baltiska länderna istället? Jag vet inte om de har råd men det vore ju iaf. en fulländning av bygga-upp-en-försvarsmakt-mellan-oss-och-ryssendoktrinen, eller? Några få att börja med borde de väl ha råd med, eller? Någon som kan komma med mer initierade kommentarer på den här vilda idén? Kul idé, men grejen är väl den att de måste bygga StrilC och motsv för Gripen och sedan det löpande underhållet på dem är väl fantastiskt dyrt om jag inte är helt fel ute, alltså i och med alla anläggningar som måste fixas, reservdelar etc. Quote
Lockwed Posted March 6, 2004 Report Posted March 6, 2004 Ge dom planet på ett vilkor... Att dom köper ledningsutrustningen som krävs för systemet av oss Quote
Recommended Posts