Orka Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 Hej JAg läste för några månader sedan i an artikel om Egel Cllaw (Hra ingen aning om hur man stavar det men det blir på svenska Örn Klo) att försvaret har köpt in nya bilar eller Jeepar. De ser ut som Jeep Grand Chariokey... Någon som vet något ? Mvh Ola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sudden Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 Det heter nog "Eagle Claw". Och "Jeep Grand Cherokee" heter det. =) Men vet inget om inköpet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 Var ifrån kommer artikeln och var finns bilderna?? *nyfiken* // Tompa :shaun Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 Flygvapnets bilar med en "säkmodul". Funkade ganska bra enligt en kompis, med undantag för att framkomligheten i terräng inte var någon höjdare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 Att Toll: Vilka bilar tänker du på nu ? , menar du de nya R3 bilarna eller?? (tror de e Chevrolet ) // Tompa :shaun Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 Har fyra-fem sidor om de bilarna....orkar kanske rota rätt på dem under helgen, finns inte här. Säk förbanden testar ju en variant, medan klargöring osv har en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KattenJansson Posted June 28, 2002 Report Share Posted June 28, 2002 Tror att det var 98 eller nått nere i Oskarshamn. Såg en otroligt grym Cheva Suburban som var grönmålad och hade militära regplåtar. Otroligt grym bil. Kan det vara den modellen som ni pratar om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle no1 Posted June 28, 2002 Report Share Posted June 28, 2002 Militärpolisen har också en flashig jeep. Grönmålad med texten MILITÄRPOLIS i gult på sidan. Någon som vet vad det är för modell? Det var en civil variant det såg jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted June 29, 2002 Report Share Posted June 29, 2002 Calle no 1: Jag tror att det var en Toyota Landcruiser du så kan det stämma efter vad jag har hört så leasar MP sina bilar som dom har vid övningar oc liknande nu talar jag självklart de cicila bilar med MP dekaler på sidorna och inte alla militära fordon de använder. // Tompa :shaun Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 29, 2002 Report Share Posted June 29, 2002 SSG använde ju defenders när dom var i Afghanistan´. Dom var ju pansarplåtbeklädda och med radio 180/480 racks... Dom var också Grönmålade i Standardgrön vilket iofs inte var så vackert. Dom modifierades i Miloverkstaden i Skövde och som värnpliktig där så såg man dom köras runt på kvällarna och dom verkade gå bra... Det var iofs ganska mycke hysch -hysch. Vi kunnde bla inte vårda våra lastbilar under en tid då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts