Jump to content

Spekulationer om Förband


Guest FhF laddare

Recommended Posts

  • Replies 708
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Även förbandets särart talar för en separat lokalisering.

Undrar vad man avsåg med det där? Ni är så udda så ni måste hålla till på ett eget ställe, just för att ni är så udda, utöver de klimatkrav och övrigt som motiverar att ni ska hålla till på det stället? Ni är för knepiga typer för att låtas vara bland vanliga soldater? :uuh:

Angående "förbandets särart talar för en separat lokalisering"

 

Jag var jägare i Boden för ett bra tag sedan. Under 3 veckor

befann en liten grupp av oss (4-5stycken) i Boden och vi hade

en hel jäkla byggnad på I19 för oss själva, något speciellt.

Första dagen vi gick och åt lunch på regementet, uppenbarligen

snyggt kortklippta - men annars ganska "relaxed", så hände

det sig så att vi hade inte mer än satt oss ner förrän hela

matsalen (500 personer?) började gapa "jägarjävlar" i vacker

takt, åtföljt av ett regn av knäckebröd, smörpaket, apelsiner, på

oss (och jag menar seriöst bombanfall).

 

Anledning nog för separat lokalisering?

 

Vi åt snabbt upp och lämnade matsalen med rak sträckt rygg

utan en enda kommentar (givetvis).

Link to comment
Share on other sites

Snälla, säg mig att det var på den tiden då mestadels infanterister åt på Tre Renar? :uuh:

 

Varför skulle 500 pers hata jägare så mycket? Vi vanliga dödliga idag tycker ju snarare att det är kul att ni finns så att man kan jaga er med skoter/bandvagn/stridsfordon... 0:)

Edited by LeadHead
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jag kanske är helt lost :angry: men jag läste i Insats o Försvar att F20 i Uppsala kommer läggas ner, så jag undrar om det läggs ned samtidigt som alla andra förband som varit på tapeten den senaste tiden t.ex. P10, K4, P18 eller om det ska avvecklas på en längre tid. Jag hade nämligen bara trott att det var de andra regementen som skulle avvecklas.

Jag har inte varit så insatt i detta p.g.a. allt skolarbete.

Link to comment
Share on other sites

Jag kanske är helt lost :angry: men jag läste i Insats o Försvar att F20 i Uppsala kommer läggas ner, så jag undrar om det läggs ned samtidigt som alla andra förband som varit på tapeten den senaste tiden t.ex. P10, K4, P18 eller om det ska avvecklas på en längre tid. Jag hade nämligen bara trott att det var de andra regementen som skulle avvecklas.

Jag har inte varit så insatt i detta p.g.a. allt skolarbete.

Jag förstår inte vad du menar?

 

Kan du förtydliga?

Link to comment
Share on other sites

Jag ska eller skulle göra lumpen på F20 som bassäk nämligen, det var därför jag var fundersam. Men hur blir det då? Kan man inte göra lumpen då, eller blir man omplacerad till LSS?

Link to comment
Share on other sites

Jag ska eller skulle göra lumpen på F20 som bassäk nämligen, det var därför jag var fundersam. Men hur blir det då? Kan man inte göra lumpen då, eller blir man omplacerad till LSS?

Som flygbassäk kommer du aldrig att göra lumpen på F20/LSS. Däremot som strilsäk...

 

Det senaste budet jag hörde var att höstinrycket 2005 ställs in. Istället blir det inryck i januari 2006 och då i enlighet med det nya vplsystemet med 11 månader för samtliga och eventuellt en tredje "termin" för de som vill utomlands.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...