Jump to content

Vapen moddar


maxim

Recommended Posts

Hej

 

Nu är det så att jag rycker in i militärtjänst januari, 2010 som insatssoldat. Det jag undrar över just nu är hur systemet med vapen moddar fungerar t.ex. rödpunktsikte/acog sikte. Får man välja till det själv om man önskar så eller får man det man får?

 

Tacksam för seriösa svar!=)

Link to comment
Share on other sites

Man får det man får. Det gäller all materiel, men framför allt vapenmateriel.

 

Hur stor är chansen att insatssoldaterna i uppsala år 2010 får en ak5c med Rödpunktsikte, extra handtag, kortare pipa&axelstöd och plastmagasin?

Link to comment
Share on other sites

Man får det man får. Det gäller all materiel, men framför allt vapenmateriel.

 

Hur stor är chansen att insatssoldaterna i uppsala år 2010 får en ak5c med Rödpunktsikte, extra handtag, kortare pipa&axelstöd och plastmagasin?

Dvs en Ak5C med alla tillbehör? Dessa skall vara leverarede till alla förband 2009, så dom borde finnas hos insats på LSS (vilket är där du skall rycka in, right?)

Link to comment
Share on other sites

Man får det man får. Det gäller all materiel, men framför allt vapenmateriel.

 

Hur stor är chansen att insatssoldaterna i uppsala år 2010 får en ak5c med Rödpunktsikte, extra handtag, kortare pipa&axelstöd och plastmagasin?

Dvs en Ak5C med alla tillbehör? Dessa skall vara leverarede till alla förband 2009, så dom borde finnas hos insats på LSS (vilket är där du skall rycka in, right?)

 

Japp exakt=D

Link to comment
Share on other sites

Man får det man får. Det gäller all materiel, men framför allt vapenmateriel.

 

Hur stor är chansen att insatssoldaterna i uppsala år 2010 får en ak5c med Rödpunktsikte, extra handtag, kortare pipa&axelstöd och plastmagasin?

 

Tanken är ju att Ak5C ska ut på förband helst igår, men det är långt kvar till 2010 och mycket kan hända, din tjänst kanske inte ens finns kvar då?

Jag råder dig till att "vänta och se", det här är väl inte information du måste ha innan inryck?

 

Fokusera på att träna och få bra betyg i skolan, så ska du se att det där med vapnet löser sig.

Link to comment
Share on other sites

Man får det man får. Det gäller all materiel, men framför allt vapenmateriel.

 

Hur stor är chansen att insatssoldaterna i uppsala år 2010 får en ak5c med Rödpunktsikte, extra handtag, kortare pipa&axelstöd och plastmagasin?

 

Tanken är ju att Ak5C ska ut på förband helst igår, men det är långt kvar till 2010 och mycket kan hända, din tjänst kanske inte ens finns kvar då?

Jag råder dig till att "vänta och se", det här är väl inte information du måste ha innan inryck?

 

Fokusera på att träna och få bra betyg i skolan, så ska du se att det där med vapnet löser sig.

 

Det är lungt skolan sköter jag bra;) med bra betyd. Jag var bara lite nyfiken om vapen i lumpen.

 

Men om man har rödpunktsikte, kan man ha båda ögonen öppna och fortfarande se bra igenom rödpunktsiktet?

Link to comment
Share on other sites

Du kommer att få ut den utrustning som är adekvat för din tjänst vad det gäller vapenmtrl. Har du tur så får du en ak5C, har du det inte så får du en ak5A. I värsta fall blir det ingen alls! Detta är dock inte av största vikt. Undvik dylika frågor hädanefter.

 

Det finns trådar som tar upp rödpunktssikten och dess funktion! Samt även Ak5C!

 

Tråden låses då den fyllt sin funktion!

 

/Nifelhel - Blågul

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...