Niemi Posted May 5, 2020 Report Posted May 5, 2020 Undrar hur många andra det är på detta forum som ska påbörja sin grundutbildning i sommar? Vart och som vad är ni placerade som? Själv ska man till I19 som stridsfordonsförare. Quote
Sten Posted May 5, 2020 Report Posted May 5, 2020 Jag rycker in den 27:e juli på P4 som Spaningssoldat(GB). Ville tjänstgöra i boden men fick inte då jag bor för långt ifrån(Östergötland) Quote
Niemi Posted May 5, 2020 Author Report Posted May 5, 2020 Jasså, säkert minst lika kul där. Börjar bli riktigt taggad nu, ta studenten sen drygt en vecka ledig sen får man äntlingen börja tjänsten i gröna kalsonger ;) Quote
Sten Posted May 5, 2020 Report Posted May 5, 2020 4 hours ago, Niemi said: Jasså, säkert minst lika kul där. Börjar bli riktigt taggad nu, ta studenten sen drygt en vecka ledig sen får man äntlingen börja tjänsten i gröna kalsonger ;) Du börjar så tidigt alltså? Jag har 2 månader ledigt innan jag börjar sen är jag rekryt i 11 månader därpå Quote
Niemi Posted May 5, 2020 Author Report Posted May 5, 2020 Jajemän 22 juni. jag gör också 11 månader. Har du planer att fortsätta efteråt? Quote
Jompaheld Posted May 6, 2020 Report Posted May 6, 2020 Stridsbåtsförare på Amf1 Berga. Rycker in 20 juli. Kommer högst troligen köra 11 månader 1 Quote
Niemi Posted May 6, 2020 Author Report Posted May 6, 2020 11 hours ago, Jompaheld said: Stridsbåtsförare på Amf1 Berga. Rycker in 20 juli. Kommer högst troligen köra 11 månader Fan va gött Quote
Jompaheld Posted May 7, 2020 Report Posted May 7, 2020 9 hours ago, Niemi said: Fan va gött Riktigt taggad faktiskt. Hoppas bara inte det rådande läget förstör något bara Quote
Niemi Posted May 7, 2020 Author Report Posted May 7, 2020 (edited) 14 hours ago, Jompaheld said: Riktigt taggad faktiskt. Hoppas bara inte det rådande läget förstör något bara Nä hoppas inte, blev ju ingen introduktionshelg heller, såg fram emot den. Men vi kommer alltid behöva ett försvar och nya soldater så utbildningen kommer garanterat genomföras. Edited May 7, 2020 by Niemi Quote
Jompaheld Posted May 8, 2020 Report Posted May 8, 2020 9 hours ago, Niemi said: Nä hoppas inte, blev ju ingen introduktionshelg heller, såg fram emot den. Men vi kommer alltid behöva ett försvar och nya soldater så utbildningen kommer garanterat genomföras. Så tänker jag också. Ifall det är någon som ska hålla samhället skyddat så är det väl vi. Quote
Niemi Posted May 9, 2020 Author Report Posted May 9, 2020 20 hours ago, Jompaheld said: Så tänker jag också. Ifall det är någon som ska hålla samhället skyddat så är det väl vi. Precis. Hoppas bara man får bra befäl, man har ju hört skräckexempel. Quote
Stålhättan Posted May 28, 2020 Report Posted May 28, 2020 Inryck 14 september 2020 F7 såtenäs Drivmedelssoldat GB 9månader Quote
Recommended Posts