Jump to content

Hur långt tid brukar vanligtvis nomineringsprocessen och bakgrundskollen ta?


Recommended Posts

Hej.

Undrar bara hur lång tid det brukar ta innan man faktiskt får se resultatet på nomineringen? Samt hur långt tid bakgrundskollen tar. Är det bara misstanke och belastningsregistret, eller är det också en ytterligare säkerhetsprövning, som jag läst på rekryteringsmyndighetens hemsida som utförs? På min utskrift som jag fick står det bara att de kollar misstanke och belastningsregistret, så är lite osäker på den fronten. Antar att om de gör båda prövningarna på en tar det ännu längre tid.

Vill bara veta om man kom in :clap:

Kommer ihåg att vägledaren sa att allt skulle vara spikat och klart första veckan i Mars. Men nu på senare tid har jag nästan börjat misstänka att jag hörde fel, då jag läste att Soldf skrev på sin Facebook att uttagningen är framtill slutet på April, och alla får sitt svar senast i början på Maj. Kan givetvis vara jag som missförstår bara, då på Rekryteringsmyndighetens hemsida säger de att nomineringen utförs fem gånger per mönstringsperiod.

Edited by Lucas123123
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
1 hour ago, Frukten said:

Jag fick mitt besked för några veckor sedan nu!

Hur långt tid tog det innan du fick besked om nomineringen? Är väl främst det jag är nojjig över. Men börjar bli några veckor nu sedan jag mönstrade, så får väl helt enkelt ha lite is i magen :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...