Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej och välkommen!

Jag rekommenderar att göra en sökning här på forumet så ska du nog hitta lite svar. Men i regel så är det nog bara jägargrupper som har prickskyttar och det är, om jag har förstått det hela rätt, inget du söker till utan du kan lika gärna bli sjukvårdare eller ksp-skytt i jägargruppen. Regelrätta prickskyttepar med observatör och skytt är nog inget du kan sikta på.

Edited by Longan
Posted

De enda som kan utbilda dig till en riktig prickskytt är FM. Finns säkert några 'hittepå'-organisationer som erbjuder snarlika utbildningar. Men de lär knappast inte vara i paritet med FM's.

Jag tror inte ens du kan söka till prickskytt. De handplockas nog från något av de 'häftiga' förbanden.

Du har mycket större sannolikhet att bli skarpskytt. Och då behöver du inte bo i en gran i två veckor och bajsa i en påse.

Posted

Vi måste nog reda ut vad en prickskytt är för dig egentligen. Vad är det för tjänst du har tänkt dig?

Posted

Vad finns där för tjänster inom försvarsmakten? Har inte bestämt mig än för vad men inom armén i alla fall.

Posted

Först och främst så borde du genomgå GMU, sedan välja och vraka.

Att vara prickskytt är jävligt tråkit. Du ligger och tittar på folk och har tur om du ens får osäkra vapnet. Du är också otroligt ensam, tänk dig att vara ute på en 2v övning och endast ha din stridsparskamrat som sällskap.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...