Orka Posted March 5, 2003 Report Posted March 5, 2003 Först vill jag säga en sak. Om någon av de Blågula inte tycker detta passar här så får ni gärna flytta inlägget... Detta är en fråga riktad Till de som hadde Hundar i sina förband. När Ni gjorde värnpliketn fick då Hundförarna ta med dig sina hundar hem på Hälger och Lov? Är mäst intreserad av svar från Marinen och Om det fins hundar i armen så skulle jag uppskatta svar. Flygvapnet vet jag redan vad som gäller. Mvh Hf Säveskog F4 Quote
Doyle Posted March 5, 2003 Report Posted March 5, 2003 Den fetstilta texten är klippt från Lumpen.nu. En fråga till Bassäkerhetskompaniet om man får ta med sig hunden hem under sin ledighet. Fråga: Får man ta med sig hunden hem över helgen när man är ledig? Svar: Hej! Det är helt beroende på hur era hemförhållanden ser ut och Hur långt ni har kommit i utbildningen. Vi vill inte skicka hem er med en hund ni inte har 100% kontroll över. Quote
Orka Posted March 5, 2003 Author Report Posted March 5, 2003 Tack Doyle jag ligger på F4 och där har man som "Pollesy" För i år förbjudit oss att ta hem hunarna men Då blir vi siskriminerade om man jämför med de andra flotiljerna Alla utan vi får ta hem hundarna och innan jag pratar Med Flotilj Chefen vill jag ha lite kött på benen. Hur e det på Bassäk? Mvh Hf Säveskog Quote
Mattias Posted March 5, 2003 Report Posted March 5, 2003 (edited) Svar: Hej!Det är helt beroende på hur era hemförhållanden ser ut och Hur långt ni har kommit i utbildningen. Vi vill inte skicka hem er med en hund ni inte har 100% kontroll över. Hos oss var man tvungen att kunna ta hem hunden på lov och helger för att överhuvudtaget kunna bli HF. Inget snack om saken alltså. Vad angav de för skäl att inte få ta hem vovvarna? Edited March 5, 2003 by Mattias Quote
Orka Posted March 5, 2003 Author Report Posted March 5, 2003 Försäkringar ! Att inte försäkringarna täcker en skada ! "Hundarna är inte ens försäkrade" Mvh Hf Säveskog F4 Quote
Mattias Posted March 5, 2003 Report Posted March 5, 2003 EH?!! Inte försäkrade? Har höjdarna uppe i norr fått snömos i skallen? Fast då förstår jag iofs. att de inte vill släppa hem hundarna, kostar ju en del att träna/utbilda en sån jycke. Quote
Orka Posted March 5, 2003 Author Report Posted March 5, 2003 Men Instruktörerna och Befälen får ta hem hundarna ! Quote
1MPJ Posted March 5, 2003 Report Posted March 5, 2003 På MPJ hade hundförarna med sig hundarna efter muck men under utb. så hade de väldigt få lediga helger. iofs var det väl en del för oss andra oxo. Quote
Orka Posted March 5, 2003 Author Report Posted March 5, 2003 Det e det som är så bra med MPJ dom blir krigsplaserade med din hund men jag vet att jag måste lämna ifrån mig hunden vid MUCK men fran tills dess vill jag ha med mig hunden hem. Quote
Doyle Posted March 5, 2003 Report Posted March 5, 2003 Hur e det på Bassäk? Mvh Hf Säveskog eh? va? Det jag skrev gäller för Bassäk. Eller tänker du på Flygbassäk? Quote
Recommended Posts