Elfgren Posted February 23, 2004 Report Share Posted February 23, 2004 Hej Jag är på jakt efter en högupplöst bild på pansartruppernas baskermärke. Tack på förhand /Elfgren Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted February 23, 2004 Report Share Posted February 23, 2004 Duger denna? http://w1.392.telia.com/~u39202915/P1012136.JPG Vad ska du ha den till? The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elfgren Posted February 23, 2004 Author Report Share Posted February 23, 2004 tack.. jo den varv fin skulle dock helst ha med en vit bakrgrund... Ska ha den till en html sida jag tvingas göra i plugget. Edit; vet någon var kan kan hitta det där tecknade huvudet som bär basker... har funnits på nån hemsida... Link to comment Share on other sites More sharing options...
xteam Posted February 23, 2004 Report Share Posted February 23, 2004 Inte så jättehögupplöst men det kanske duger : xteam Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted February 23, 2004 Report Share Posted February 23, 2004 tack.. jo den varv fin skulle dock helst ha med en vit bakrgrund... Ja men ursäkta då att märket satt på baskern. ;) Tror du jag tänker sprätta för din skull, du får väl Photoshoppa lite. :P The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elfgren Posted February 25, 2004 Author Report Share Posted February 25, 2004 Inte så jättehögupplöst men det kanske duger : xteam perfekt! Tusen teck! The Swede: Hohoho kanske mer tänkte mig om du visste någon bild som redan fanns Link to comment Share on other sites More sharing options...
Värjan Skämtar Intet Posted February 26, 2004 Report Share Posted February 26, 2004 jaså du har äntligen fått ändan ur vagnen å satt igång nu Elfa hoppas det blir värdigt /värjan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xit Posted February 26, 2004 Report Share Posted February 26, 2004 @The Swede Såg att du har sytt på ditt märke, finns det baskermärken som man fäster fast med nålar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted February 26, 2004 Report Share Posted February 26, 2004 @The Swede Såg att du har sytt på ditt märke, finns det baskermärken som man fäster fast med nålar? Alla baskermärken (visst, inte det gamla kustjägarmärket) fästs med nålar, men eftersom dessa är av sämre kvalitet och ofta lossnar kan man med fördel sy fast märket också. Arméns (och för tillfället även hemvärnets) baskermärke fäst med två tjocka gängade pinnar, vilket kan var svårare att få dit och inte lika snyggt om man måste flytta på märket, men verkar hållbart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaDet94S Posted February 27, 2004 Report Share Posted February 27, 2004 Arméns (och för tillfället även hemvärnets) baskermärke fäst med två tjocka gängade pinnar Tycker det låter som nåt som skulle kunna kännas rätt bra i pannan med de där skruvarna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted February 27, 2004 Report Share Posted February 27, 2004 @Xit. Helt rätt, märket är fastsytt. Detta gör jag som en extra förstärkning eftersom jag inte litar på nålarna. För information så har alla NYA baskermärken två tjocka skruvar som märket fästs med. Dessa sitter mitt på kransen vilket gör att märket inte sitter snyggt mot baskern om man inte hjälper till med lite sytråd i över och underkant. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaDet94S Posted February 28, 2004 Report Share Posted February 28, 2004 För information så har alla NYA baskermärken två tjocka skruvar som märket fästs med. @ The Swede: Låter oerhört smärtsamt med skruvar vid pannan... Är det så? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted February 28, 2004 Report Share Posted February 28, 2004 På insidan sitter det en mutter med rundad skalle så det är inte så hemskt. Bilder: The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaDet94S Posted February 28, 2004 Report Share Posted February 28, 2004 Ser ju inte så farligt ut. Liknar förresten fästanordningen till vissa ribbor.. Nåväl det återstår bara att vänta lite så får man se själv hur det är att ha dem i pannan. Tack för bilden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.