Jump to content

Vapentekniker?


HvPrsk

Recommended Posts

Är det någon som kan tipsa om någon händig/kunnig person/firma som kan hjälpa mig med ombyggnad utav ett vapen? Både vad avser metalltekniska lösningar som stock/trä arbeten?

Gärna länk till hemsida om det finns, eller referenser från tidigare arbeten.

Link to comment
Share on other sites

  • BlåGul -1
Är det någon som kan tipsa om någon händig/kunnig person/firma som kan hjälpa mig med ombyggnad utav ett vapen? Både vad avser metalltekniska lösningar som stock/trä arbeten?

Gärna länk till hemsida om det finns, eller referenser från tidigare arbeten.

Jag skickar dig några adresser.

Link to comment
Share on other sites

Jag har väldigt blandad erfarenhet av olika "hantverkare". Alltifrån perfektion till katastrof. Mitt råd är att vända sig till Specialvapen. Kontaktinfo finnes i nya vapentidningen. Jag vet inte exakt vad du skall göra men ett tips är att prata med lokal industri. Industrin på min gamla hemort kan mycket till rimligare priser. Och en verktygsmakare vet oftast vad han gör även om han inte vet något om vapen. Så känner du att du har den kunskap som behövs, kan man alltid försöka. Pris exempel nytt sikte och korn till remingtons baser- en tårta för 120 kr hos vapensmeden ca 2000.

Link to comment
Share on other sites

GA KA har nog en poäng där. Jobbar själv i industri just nu.. och de på verkstadsavdelningen (som jobbar mer manuellt med fräsar, svarvar och grejer) är otroligt duktiga och kan göra detaljer med precision in på hundradels millimeter..

 

ang vapenlåset på AK4:an som sägs göra att vapnet måste kasseras om det "sätter sig".. vete fan det om duktiga verkstadskillar får härja, fast officiellt är det ju klart bäst att säga att det måste kasseras.. så minskar lusten att sno en bössa.

Link to comment
Share on other sites

Visst, det är klart att det skulle funka med en lokal finmekanisk-/lego verkstad också. Tvivlar inte en sekund på att det blir bra gjort och säkerligen bra mycket billigare. Åtminstone när det handlar om att sätta på klackar för en ”glugg”, smida om manöverhantag, korta pipa mm.

 

Anledningen till att jag vill ha en smedja med tillstånd för vapen arbeten är det kan ta tid det jag vill få gjort, och jag vill ogärna ha ett vapen hos ”Nisses Plåt & Svets” som saknar tillstånd och förvaringsmöjligheter.

 

Bland annat så ska jag blånera om vissa delar på vapnet och det vill jag få ordentligt gjort. Sen ska pipan genomgå lite förändringar och då måste man veta vad man gör för att inte precisionen ska bli negativt påverkad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...