Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

StfC

Hjälp med pusselring

Recommended Posts

Behöver hjälp att montera ihop min pusselring som jag "lyckats" att ha isär.

Alla andra har säkert suttit på kvällarna och övat "Isär och Ihop" men tyvärr inte jag. Nu har jag sex smala ringar som jag i två dygn försök att få ihop. Finns det någon som kan hjälpa til ??? :( :huh: 8|

Behöver hjälp att montera ihop min pusselring som jag "lyckats" att ha isär.

Alla andra har säkert suttit på kvällarna och övat "Isär och Ihop" men tyvärr inte jag. Nu har jag sex smala ringar som jag i två dygn försök att få ihop. Finns det någon som kan hjälpa til ??? :(  :=o  8|

Bara att gratulera... När köpte du ringen? *Nyfiken* Ingen yxa (bättre vetande i det här fallet) i närheten som kan visa dig hur man gör? Annars är det bara att läsa på sidan som Kimster hänvisar till. Kan dock vara lurigt att läsa sig till hur man gör...

/ Karlsson (KS03, KS06)

Testa med din lokala Guld smed dom brukar kunna fixa att sätta ihop den ...

En yxa jag pratade med sa att vissa guldsmeder tog ända upp till 250:- för att montera ihop en ring..

En yxa jag pratade med sa att vissa guldsmeder tog ända upp till 250:- för att montera ihop en ring..

250:- bara för att sätta ihop den ! de va dyrt ..

I staden där jag bor tar guld smeden 300 :- för att laga o polera ringen + att den är monterad när man får till baka den ...

Men det är ju inte alla som bor i Metropolen LAHOLM.... :P

Kikade in i Bataljon's gästbok där följande meddelande finns:

Skrivet av: johan wes

Meddelande: jag har en åttadelad ring, vem kan bygga ihop den?

Datum: 2005-09-08 19:27:27

Han får ju inte direkt samma vänliga svar som i denna tråden, men man kan ju undra varför någon har en 8 bitars ring och inte vet hur man ska sätta ihop den. Den ringen är väl inte direkt vanlig utanför firman?

Någon som stött på någon utanför missionslivet med pusselring?

Edit:

Ville laga min fyra en gång i tiden, då skulle guldsmeden ha 300:- bara för att laga en av de fyra ringarna + att han avstod sig allt ansvar för att få ihop den igen... tyckte det lät dyrt så det blev en ny mission och en sexa istället...

Den ringen är väl inte direkt vanlig utanför firman?

Någon som stött på någon utanför missionslivet med pusselring?

Jodå, den säljs ju i var och varannan guldaffär på Cypern, har träffat många som har en yx-ring som inte har gjort FN-tjänst.

Dessutom är väl det egentligen en arabisk förlovningsring, detta för att mannen inte skulle kunna ta av sig ringan och stoppa den i fickan.

För övrigt så tröttnade jag på att pussla ihop den varje gång så jag lät en guldsmed löda ihop den eftersom den med tiden blev tämligen sliten och sladdrig!

//Nisse :D

Har hört om att vissa gamla sjömän hade pusselringar också Träffade på en för några månader sen som såg min ring och frågade om jag varit på havet.

• Create New...