Jump to content

Drinking and driving?

corneliu

Recommended Posts

Jag har en morbror som jobbar som läkare. Det är en av de patientgrupper som är jobbigast att behandla (emotionellt). Dels för att det ofta blir rätt obehagliga skador vid kraftiga bilkrockar men främst för att det är så JÄVLA ONÖDIGT!!!

Inför alkolås i ALLA bilar NU!

Alkolås är ingen bra lösning. Flertalet(skulle vilja säga majoriteten) av dem som kör rattfulla har gamla bilar. Skulle vi införa alkolås i bilarna idag så får vi effekt först om 15-20år. Och då kommer vi ändå inte åt alla. För hur hanterar vi drogfylla tex? Och vem skall finansiera alkolåsen?

Skärp däremot lagen så att polisen kan beslagta bilen vid en rattfylla. Samt skärp straffskalan för RF. Den är idag ett hån mot alla offer och dess anhöriga. Jag anser att när man sätter sig onykter i en bil så är det minst dråp som gäller. Är man så dum och tror att inget kan hända, ja då bör man straffas för sin dumhet.

Enkelt och billigt straff: Orange overall, text på ryggen "Fånge" alt "Rattfyllo" sen kan dem plocka skräp längs våra vägar. Dem får ett straff och får skämmas offentligt samt att vår natur blir ren och fin....

Gillar Nifelhels ide, ar rejalt trott pa alla dem jag ser som tycker att de fortfarande kan kora bil efter att ha "bara druckit nagra pints". Har man dessutom en mormor som jobbat pa neurokirurgen, sa ar man inte sa varst tokig i alkohol anda...

lite ot men endå inte

just det här anser jag vara en stark anledning till att behålla vårat systembolag.

just det här anser jag vara skäl nog för att spotta de som säger att det är bättre i andra länder där man dricker med "måtta"

blir så jävla hatisk mot människor som inte ser sambandet mellan vårat "svenska system" och mindre skador/dödsfall som är alkohol relaterade.

Fan människor som kör rattfulla borde hängas ut och hånas i all oändlighet