Jump to content

I19-modellen

Recommended Posts

Om jag minns rätt så var det enda som annordnades av just I19 var väl skidresor till bla gällivare med boende mat och liftkort.

Däremot fick man om man ville lägga fram förslag på saker till fritidskonsulenten(?) och det var upp till denne att bestämma om förbandet tjänade på att sponsra personen ifråga med vistelse i boden + "aktivitetsstöd" eller om det var billigare att skicka hem personen. Många såg då till att få dessa helger att samspela med utbildningar t.ex. Fallskärmshoppning, Dykning, Skoterkort, Lastbilsteori Massageutb osv. som annars delvis bedrev sin utbildning på vanliga kvällar.

Precis som tikvah nämner kan man åka skidor. Dundret (Gällivare) är det som gäller då. Om man avstår från sin hemresa (gäller dock de utan hemresa för jämlikhetens skull) kan man för 400 kr få kost, logi, utrustningshyra och resa en helg. Liftkort ingår också. Dessa resor är väldigt trevliga och kan rekommenderas!

De där 5p kurserna tillhör väl inte själva i19 modellen? Eller har de byggt om systemet. Själv läste jag en i pedagogik, och den var iprincip bara på kvällar. Förutom ett studiebesök i luleå med tillhörande föreläsning.

Guest Skandevall

Vilket universitet?? Vad jag vet sa ligger val narmaste i Umea och det ar en bit...

Annars ett bra intiativ tycker jag att ordna nagra aktiviteter pa det viset. Svetsar ju om inte annat samman gruppen, och en tanke ar val att alla inte ska aka hem varje helg!?

Guest Skandevall

Ja, en aningen pinsamt kanske. Men nar jag hor universitet tanker jag pa stallen som Umea, Uppsala, Lund osv. Inte de mindre tekniskt inriktade utbildningsplatserna. Sen ar det inte helt latt att ha koll pa alla stallen da staten formligen slangt ut universitetstitlar till orter runt om i landet.

Men nar jag hor universitet tanker jag pa stallen som Umea, Uppsala, Lund osv

uhm hur kan du höra umeå med uppsala och lund... :surprise:

Jo det var vid Luleå universitet vi studerade och tog dessa 5p. Själv valde även jag fallskärmshoppningen och tog den med... Då det ena var något man gjorde för de där 1500:- i "fritidsstöd" som man fick och det andra var en utbildning som erbjöds samtliga

Ja, en aningen pinsamt kanske. Men nar jag hor universitet tanker jag pa stallen som Umea, Uppsala, Lund osv. Inte de mindre tekniskt inriktade utbildningsplatserna.

Mindre tekniskt inriktade??? Nu råkar det heta Luleå Tekniska Universitet, och så har det hunnit vara universitet ett par år nu.

Jag tror Skandevall menar "de mindre, tekniskt inriktade utbildningsplatserna".

Hehe, se så viktigt det är med det svenska språket för att kunna kommunicera! :banana

Ett kommatecken kan skilja :dong: från :Malaj::wub: ....

:clap::clap:

/Magnus B

edit: smilies som inte gav full funktionalitet byttes...

Edited by Badboy

Guest Skandevall
Jag tror Skandevall menar "de mindre, tekniskt inriktade utbildningsplatserna".

Precis som Sillen tror sa menar jag sjalvklart en mindre utbildningsinstution, som jag anser att Lulea tekniska universitet ar, och att universitetet i fraga ar inriktat mot teknisk utbildning.

, och så har det hunnit vara universitet ett par år nu.

Det har tillkommit ett antal universitet de senaste aren till de mer traditionella larosaterna som Lund, Uppsala osv, detta har gjort att jag inte har full koll pa vilka universitet som finns i landet idag, nagot som uppenbarligen visade sig i denna trad och som jag beklagar. Sannolikt paverkas min kunskap i amnet av min i landet sydligt belagna bostadsort.

uhm hur kan du höra umeå med uppsala och lund...

Umea har, vad jag har fatt lara mig, ett av de storre universiteten i Sverige med tillhorande universitetssjukhus.

// Skandevall