målobs Posted February 11, 2004 Report Share Posted February 11, 2004 Jag ska ner till ING2 under v409 för psykologsamtal och fackinterju och det börjar bli dax att beställa biljetter. Tyvärr är ansvarig på semester denna vecka alltså vänder jag mig till er. Hur tar man sig lättast från Luleå -> ING2 Det jag mest undrar över är sträckan mellan stockholm och ING2. Faktorer som räknas är Kostnad, tidsåtgång. Någon som har något bra tips. Tack på förhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gson Posted February 11, 2004 Report Share Posted February 11, 2004 (edited) från sthlm medels X2000 eller intercity till Nässjö, från Nässjö till Eksjö medels buss eller lokaltåg/länståg. Hur enkelt som helst, buss/tåg mot Eksjö går från stationen i Nässjö. Från stationen i Eksjö är det ca 1 ½ km till garnisonen, den ligger på andra sidan Eksjö stadskärna från stationen sett. Bara att fråga sig fram. sj För mig så är tåg/buss överlägset bil, billigare, bättre, skonsammare mot miljön och trevligare så mitt tips är tåg. Tidsåtgång från sthlml -> Eksjö är ca 3 ½ h med X2000 för den otroligt dyra summan av 855 :-. Intercity tuffar fram på ca 4.40 h men då kommer du undan med ca 400 spänn. Edit: tid Edited February 11, 2004 by Fu Gson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted February 11, 2004 Report Share Posted February 11, 2004 Det smidigaste sättet att ta sig från Nässjö till Eksjö är med buss 321. Den stannar 150m från regementet. Om du tar buss 320 får du gå från sjukhuset (tar 15 min) Om du tar lokaltåg får du gå från järnvägsstationen (tar 20 min) Buss 321 går via Anneberg/Solberga och hållplatsen man stiger av vid heter "Husartorpet" The Swede *Som åker den bussen varje vecka* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
målobs Posted February 11, 2004 Author Report Share Posted February 11, 2004 Tidsåtgång från sthlml -> Eksjö är ca 3 ½ h med X2000 för den otroligt dyra summan av 855 :-. Intercity tuffar fram på ca 4.40 h men då kommer du undan med ca 400 spänn. Tack för de snabba svaren. Vad händer om man väljer att flyga till jönköping istället. Hur går jag tillväga då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted February 11, 2004 Report Share Posted February 11, 2004 Om du flyger till Jönköping är det smidigaste sättet att ta sig till Eksjö att åka Vättertåg till Nässjö och sen fortsätta med buss enligt min anvisning ovan. Från flygplatsen till järnvägsstationen borde det gå någon form av buss men det vet jag inte säkert. Tider för lokaltåg och bussar hittar du på LÄNSTRAFIKEN Observera dock att det inte är alltid som buss 321 kommer upp om du söker förbindelse mellan Jönköping och Eksjö då den tydligen ser buss 320 som normalalternativ. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gson Posted February 11, 2004 Report Share Posted February 11, 2004 DAAH, hur kunde jag glömma bort 321:an? Den ger ju dessutom en liten guidad tur över Eksjös övningsfält...... aa, borde ta en nostalgitripp snart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted February 12, 2004 Report Share Posted February 12, 2004 Brukade också åka buss 321 från Nässjö till Eksjö när jag praktiserade på akutmottagningen i Eksjö Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts