[Bedlam] Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 hej igen.. har sökt länge nu men ja kan inte hitta nån bild på just bill2 roboten. nån av er MÖP´s som har det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Fjellman Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Bill 2 sida på Army Tech. ;) //Sgt Fjellman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt1clHansson Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Det enda som skiljer "BILL 2" från "BILL" är konstruktionen av roboten i robot-tuben. Skall se om jag har en genomskärningsbild liggande någonstans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
[Bedlam] Posted February 10, 2004 Author Report Share Posted February 10, 2004 själva formen vet jag hur den ser ut .. med dock inte utvändigt. som man kan ha som referens när man gör texturen på den. har suttit o pausat deras !"#¤! filmer nu 100 ggr men ingen visar nån bra bild på den.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
W.Tell Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Är det inte bara Stridsdelen på bill 2 som skiljer sig från Bill1??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
[Bedlam] Posted February 10, 2004 Author Report Share Posted February 10, 2004 ser de likadan ut utseende mässigt så går det bra med en bill1 bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Fjellman Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Nämen se här! Hittade en helt förträfflig sida! ;) //Sgt Fjellman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Fjellman Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Lite Ot men men... bara att du söker centrala kursen PV-Rbt tjänst inom FBU... Märkligt hur lite man glömt bort ändå ... (slänger EHV och tillbedjer krigsguden om att få en bill som personligt vapen)... //Sgt Fjellman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EDR2 Posted March 9, 2004 Report Share Posted March 9, 2004 @[bedlam] Det enda som skiljer "BILL 2" från "BILL" är konstruktionen av roboten i robot-tuben. Inte helt sant, men skillnaden är klart marginell. BILL 2 har en extra "dosa" [se bild nedan] på utsidan av robottuben. Den andra dosan vill jag minnas sitter... hmm, hur skall man förklara? Se bilden - "mellan dosan och handtaget, omedelbart bortom" ;) Vi ställde frågan under IA03-utb till SimOff I5 (oerhört bra människa, tyvärr glömt hans namn) och han eller hans kumpan visade bild på skapelsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikegamma Posted March 16, 2004 Report Share Posted March 16, 2004 @[bedlam]Det enda som skiljer "BILL 2" från "BILL" är konstruktionen av roboten i robot-tuben. Inte helt sant, men skillnaden är klart marginell. BILL 2 har en extra "dosa" [se bild nedan] på utsidan av robottuben. Den andra dosan vill jag minnas sitter... hmm, hur skall man förklara? Se bilden - "mellan dosan och handtaget, omedelbart bortom" ;) Vi ställde frågan under IA03-utb till SimOff I5 (oerhört bra människa, tyvärr glömt hans namn) och han eller hans kumpan visade bild på skapelsen. Den lilla dosan har väl en funktion där man kan ändra på robotens läge över siktlinjen.....Jag har för mig det....???? eller jag har kanske fel för mig.......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EDR2 Posted March 16, 2004 Report Share Posted March 16, 2004 @Mikegamma - du tänker rätt, men riktigt så är det inte: Dosan innehåller vad jag fick lära bara ytterligare elektronik, dock kanske just för att ombesörja den ökade tekniken i roboten. Inuti tuben finns det ju inte så mkt plats.. ;) Inställningarna som styr robotbanan görs på siktet, enligt nedan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikegamma Posted March 16, 2004 Report Share Posted March 16, 2004 okej...............man lär sig mer och mer.......... mvh mikegamma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EDR2 Posted March 16, 2004 Report Share Posted March 16, 2004 Bra - det är väl det som är syftet med det mesta här ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimbo Posted March 16, 2004 Report Share Posted March 16, 2004 (edited) kan nån förklara de olika moden, vad som skiljer dem åt.. Den med att roboten följer siktlinjen förstår jag. men vad är skillnaden på de andra? edit: och att de tre andra är för att få roboten takslående.. Edited March 16, 2004 by Jimbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted March 16, 2004 Report Share Posted March 16, 2004 @Jimbo Skillnaden är vilka sensorer som är påslagna och hur aktiveringsalgoritmen är utformad. I mode.1 är algoritmen optimerad för "Bill 2 defined threat" vilket gissningsvis utläses ryssvagn med reaktivt pansar. I mode.2 får kunden själv välja algoritm och anpassa aktiveringsförloppet efter sin specifika krav. Mode.3 är som vilken dum granat som helst Mode.4 är jag inte 100% på hur det funkar men jag gissar att det är någon form av inställning mot mjuka eller markbundna mål, det som inte framgår helt tydligt i bilden är att magnetsensorn är avslagen i mode.4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EDR2 Posted March 16, 2004 Report Share Posted March 16, 2004 @Jimbo Skillnaden är vilka sensorer som är påslagna och hur aktiveringsalgoritmen är utformad. Mode 4 är jag inte 100% på hur det funkar men jag gissar att det är någon form av inställning mot mjuka eller markbundna mål, det som inte framgår helt tydligt i bilden är att magnetsensorn är avslagen i mode 4. Det är som du säger, magnetsensorn är av, men de har där en fiffig algoritm som tillåter att du kan bekämpa mjuka mål i skydd, gärna en granatspruta eller något annat otrevligt den lede fi lagt i terrängen... fråga mig INTE hur det funkar, det finns folk som har betalt för att vara tekniker, vilket passar mig utmärkt :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
404 Skenberg Posted March 17, 2004 Report Share Posted March 17, 2004 Det här med vidare utvecklingen av Rbs 56 är väldigt intressant Men inte för att jag vill komma för långt från grund ämnet vad finnes det för liknade system i både väst och öst och vilka är de primära skillnaderna mot 56 samt fördelarna och nackdelarna med de andra systemen samt finnes det den vidarutvecklings potentialen i de systemen Jag vet om att Usa använder Javelin och att Britterna använder Milan men vilka system finnes det mer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted March 17, 2004 Report Share Posted March 17, 2004 (edited) Bill2 på armytechnology Javelin på armytechnology Milan på armytechnology Mycket matnyttiga länkar, under industry projects på samma sida finns det en skock PV-vapen att läsa om. Edit:@404 Skenberg Milan introducerades i början av 70-talet och har utvecklats så mycket som är möjligt och britterna kommer att gå över till Javelin med start under 2005 Edited March 17, 2004 by fu. vikström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EDR2 Posted March 17, 2004 Report Share Posted March 17, 2004 Det finns en hel uppsjö världen över... utan att krångla till det gör jag såhär, så får du kika runt lite - håll till godo Rest-of-World Missile Systems Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted March 17, 2004 Report Share Posted March 17, 2004 Sen är ju OWN redan lagt på is tillsvidare, så det behövs nog inte mer hjälp i denna frågan.....tyvärr.... :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts