BlackIce Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Tja tja.. Har fått för mig att det är 3 månader man har på sig efter det att brevet från pliktverket kommer tills det att man mönstrar, stämmer det? Om man vill bli norrlandsjägare eller FBJ, måste man göra en extramönstring eller jägartest? Och slutligen... kan man på någott sätt räkna ut när man mönstrar på året? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valmet Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 (edited) för min del så fick jag brevet några dagar innan jag fyllde år dvs den 1-2 oktober, och skulle mönstra den 11 december, dvs lite mer än 2 månader. Sen så fick nån i min klass brevet 18 dagar innan mönstringen, 30 dec - 18 jan. så jag antar att det kan variera. /valmet Edited February 10, 2004 by valmet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan ES Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Om man vill bli norrlandsjägare eller FBJ, måste man göra en extramönstring eller jägartest? Och slutligen... kan man på någott sätt räkna ut när man mönstrar på året? Du utför ett jägartest när du mönstrar om du passar för tjänsten som Norrlandsjägare alternativt FBJ. För detaljer se Lumpen.nu Du kan inte räkna ut själv när du ska mönstra men skriv ett mail till pliktverket (via lumpen.nu) så får du reda på det. /Johan ES Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sillen Posted February 11, 2004 Report Share Posted February 11, 2004 Jag fick brevet en månad innan jag mönstrade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts