Fk Satan Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Vilka finska WW2 filmer finns det? har nu sett både okänd soldat (både den svart/vita och den i färg), och vinterkriget. Men det borde finnas fler. ngn som vet var man kan beställa dessa filmer? att bara sett dåliga versioner jag tankat hem ger inte så mkt :( utan vill ha dessa i orginal. naturligtvis ska de ha svensk text Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Kommer en ny film som heter "Framför främsta linjen" om en dryg månad. Det finns mer info i en annan tråd på forumet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nubben Posted February 13, 2004 Report Share Posted February 13, 2004 Rukajärven tie finns ju också, en sökning torde ge mera info om den och andra filmer. Men framom främsta linjen rekommenderas då den handlar om min farfars regemente. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smocken Posted February 13, 2004 Report Share Posted February 13, 2004 talvisota (vinterkriget) kan köpas här sen har vi ambush, som också är en strålande film den hittar du här Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted February 13, 2004 Report Share Posted February 13, 2004 sen har vi ambush, som också är en strålande film Det är samma film som Rukajärven tie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sillen Posted February 13, 2004 Report Share Posted February 13, 2004 Är jag den enda som inte är speciellt imponerad av Rukajärven tie (Ambush). Hade förväntat mig en del efter den mycket bra Talvisota (Vinterkriget), men blev tämligen besviken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted February 13, 2004 Report Share Posted February 13, 2004 Är jag den enda som inte är speciellt imponerad av Rukajärven tie (Ambush). Hade förväntat mig en del efter den mycket bra Talvisota (Vinterkriget), men blev tämligen besviken. Jag tycker att Rukajärven tie, Talvisota och nya Tuntematon sotilas är sevärda men inte mer, medan gamla Tuntematon sotilas är en otroligt bra film och min klara favoritkrigsfilm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.