Knekt Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Jag ska montera en enkelriktad scartkabel och undrar följande: 1) I kontakten där jag pluggar i kabeln från kabeltvbox/dvd/etc... vilka poler är det jag ska använda? Jag behöver ju inte alla 21. 2) I andra ändan, där jag ska ansluta en tv, vilka poler är det där som gäller? Koppla "tvärt om" mot ingången? Jag har försökt hitta nån bra guide om detta på nätet, men där gick jag bet. Nån här som vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
5526 Viktor Ludvig Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Enligt ELFA : 1 - ljud ut, höger 2 - ljud in, höger 3 - ljud ut, vänster/mono 4 - ljud jord 5 - RGB blå jord 6 - ljud in, vänster/mono 7 - RGB blå 8 - Ljud/video omkopplare 9 - RGB grön jord 10 - Klockpuls ut 11 - RGB grön 12 - Data ut 13 - RGB röd jord 14 - Data jord 15 - RGB röd 16 - Blanking 17 - Video jord (komposit) 18 - Blanking jord 19 - Video ut 20 - Video in 21 - Chassie jord. Fråga : är det inte f-n så mkt enklare att KÖPA en färdig kabel? Hoppas det underlättar!! //5526 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted February 11, 2004 Author Report Share Posted February 11, 2004 Tack! Jag får prova mig fram för att se vilka 11 det är som behövs. En del är ju självklara, men några inte. Det finns inga färdiga kablar av den modechangen jag behöver. Det handlar om en kabel som redan är dragen mellan flera rum i lägenheten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.