Jump to content

Vi väljer å vrakar ur 2004 års happening

KattenJansson

Vann rätt person?  

17 members have voted

1. 1. Vann rätt person?

• Andreas Lundsted (Alcazar)
      0
    • Matthias Holmström (Sångare, har grått hår)
      0
    • Lars Wallin (Kläddesigner åt bl.a kungahuset)
      1
    • Mark Levengood (pratar roligt, mediepersonlighet)
      4
    • Ola salo (sångare inte hockeyspelare)
      0
    • Jonas Gardell (författare)
      4
    • Sverker Åström (gammal inflytelserik diplomat på UD)
      4
    • Jean Pierre Barda (Ni vet vem han är)
      3
    • Mandus (han från förra årets omröstning)
      0

Recommended Posts

I år vann Sverker den gammle mannen från UD. Men frågan är om Ni tycker att det var rätt person? Vi tittar lite på startfältet.

1. Andreas Lundsted, medlem i gruppen Alcazar som har haft några hittar under det gågna 2003. blandannat med låten menage a trois. En låt som handlar om gruppsex som passande nog även var med på blandskivan hitz for kidz.

2. Matthias Holmström, Numera med i nått dansband men innan dess var han med i någon dokusåpa som dom sjunger i, har grått hår.

3. Lars Wallin, jag måste höja ett varningens finger här och be alla om att inte tänka på den ähum vackert skurna klänningen (heter det så?) som han gjorde till prinsessan Madeleine som hon bar på Nobelfesten 2002. Om ni inte beaktar min varning så ser Wallin ut som en given vinnare.

4. Mark Levengood, ser inte ut som en given vinnare i år. Om omröstningen hade varit efter förra årets schlgerfestival som jag vet att många av Er följde så hade han legat bättre till. men nu är det ju inte så.

5. Ola Salo, sångare med märkliga kläder. Hans namn bildar dessutom en palindrom och det är ju en liten lustig detalj som nog kan ligga honom i fatet i sådana häringa sammanhang.

6. Jonas Gardell, nu vill jag be Mark levengood att inte rösta på Jonas G då du är jävig. Till Er övriga skulle jag presentera honom som ganska rolig har bland annat gjort en pjäs om en mormor som gråter på en julafton som är riktigt rolig.

7. Sverker Åström, Gammal inflytelserik diplomat från UD. Vann årets officiella gala. Något som jag misstänker inte kommer att inverka på Erat omdöme. Personligen tycker jag att det är strongt gjort.

8. Jean pierre barda, frisör å sånt, är nästan alltid i teve och visar några kläder och lite krämer och sånt.

9. Mandus. Mandus är en darkhorse i år igen. Han var inte med på den officiella galans utnämning men för den saken skull inte mindre aktuell. Jag har bl.a haft en katt som var grå som hette Mandus. Men den här Mandus jobbade förra året tydligen på nått fik. Vad han gör i år vet jag inte. Men det gör honom inte mindre värd att nämna.

Ja det var väl det. Jag vet att detta kommer att bli en givande omröstning och att Ni alla kan hålla er från påhopp och annat.

Och att jag inte är riktigt klok... Ja det visst ju flera av er redan från föra årets omröstning.

Gnugga nu geniknölarna och hitta på lite bra motiveringar så ska detta stötasåblötas så ska vi nog få fram Våran vinnare skall Ni se.

:baskerKav:

Den gamla omröstningen --> http://forum.SoldF.com/in...t=0entry52745

Tråkigt men sant. Jag föll själv till föga för lockelsen att rösta på hovets galablåsakläddesigner. Jag är besviken på mig själv men jag står för det.

Så till Lars skulle jag vilja säga att du tog hem detta på gammla meriter (men jävligt bra sådana) Jag gratulerar även Sverker till vinsten och tackar honom för lång tjänst för vårat land. Samtidigt så passar jag på att be om ursäkt till Mandus från förra året, tyvärr du fick inte min röst i år du får nöja dig med att jag gav den till dig förra året.

Mark Levengood!

På något sätt lyckas han alltid att få mig vänligt inställd till finlandsvenska och personer som är gay i största allmänhet :baskerKav:

Traumat från barndomen med mumintroll lägger sig och bleknar allt mer..

Tack Mark!

från den dagen världens hårdaste rocksångare gick ut ur garderoben och talade om att han var gay, släppte jag dett lilla homofobiska som fanns kvar i mig.

jag talar om rob halford, fd(?) sångare i judas preist.

eftersom jag både jobbar inom restaurangbranschen i bland och oftare i mediabranschen får man umgås med homosexuella ofta.

och när min polare som spelar med hårdrocksband och är ställningsbyggare i sthlm talade om att han var bi, så fanns det ingen anledning att inte acceptera att det finns gay folk inom alla yrkes och samhällsklasser.

fast jag vill hålla kvar vid fördommen att de är överrepesenterade bland flottans glada gossar :baskerPa:

in the navy......

ville ej rösta men ola salo är trevlig mot folk som jobbar vid konserter.

the ark har spelat så länge och jobbat jävligt hårt för att komma dit de är nu, de ser ingen anledning att se ner på de som

jobbar med scenbyggen och liknade.

alcazar däremot....konstigt att det börjar brinna så fort de spelar, tom ljusanläggningar och tv-bussar vill ta livet av sig

istället för att jobba med "the royal assholes of the universe"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...