Jump to content

Pliktverkets register


Recommended Posts

Mitt eget registerutdrag stämmer till "punkt och pricka" vad jag kan se men det är rätt skrämmande att det är så på fallande många här vars uppgifter är mer eller mindre tokfel.

Även något intressant, rent utav oroande, hur pass olika det har fungerat för folk när man har bett om utdrag och hur man har fått utdraget hemskickat.

Edited by Wilk
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Fick mina 21 papper idag. Står nog alla övningar, var mycket papper...

 

Kan någon berätta vad Diagnosgradering är för betyg samt vad sjukdomsnummer (står över Diagnosgradering) är för nått betyg?

Edited by marcuzt
Link to comment
Share on other sites

Vilket sammanträffande, det fick jag också.

 

Som jag misstänkte så saknas det uppgifter om min hundförarutbildning. Skriva och klaga... :baskerPa:

 

Kan någon berätta vad Diagnosgradering är för betyg samt vad sjukdomsnummer (står över Diagnosgradering) är för nått betyg?

En sån fick jag också: :)

Sjukdomsnummer: 389B Sensorineural hörselnedsättning

Diagnosgradering: 5 Tämmeligen betydande nedsättning

Kapitel: 08 Sjukdomar i örat (H60-H95)

Edited by eskil
Link to comment
Share on other sites

Vilket sammanträffande, det fick jag också.

 

Som jag misstänkte så saknas det uppgifter om min hundförarutbildning. Skriva och klaga... :baskerPa:

 

Kan någon berätta vad Diagnosgradering är för betyg samt vad sjukdomsnummer (står över Diagnosgradering) är för nått betyg?

En sån fick jag också: :)

Sjukdomsnummer: 389B Sensorineural hörselnedsättning

Diagnosgradering: 5 Tämmeligen betydande nedsättning

Kapitel: 08 Sjukdomar i örat (H60-H95)

 

 

Fick nått mysko Z nummer på sjukdom, säkert shizofreni (men det erkänner vi inte :P) och sedan 7 på diagnos.

 

Nån som vet vad det är? Sjukdom verkar ju vara ifall man hade problem med nått, och jag hade bara färgblindhet så det kanske är z:at. Är diagnosen psykolog delen då?

Link to comment
Share on other sites

Har också fått mitt eftertraktade registerutdrag idag! Inga konstigheter alls. Krigsplaceringen ("krigsplacerad som <befattningen>") står där också!

 

MEN...

Kan man få reda på i vilket krigsförband man är placerat? Om det är information som rör en själv borde man ju enligt datalagen få ut det med PLIS-utdraget! Eller är krigsförbandet en del av ett mer hemligt register...?

 

Vad betyder nu alla de där siffrorna som psykologen gav

skattning-f, skattning-h, skattning-i osv....

 

Och vad i allsin dar är ptgb 903?

 

/RP

Link to comment
Share on other sites

Jorå fick mina ca 9 sidor.

Det mesta verkar stämma bra, alla kurser och annat skoj efter lumpen fanns med.

Till och med något med rubriken "komp.afton" vilket om jag inte minns helt fel var en ganska glad tillställning på en mäss.

 

Någon som vet vad SYOM är för register?

Link to comment
Share on other sites

Fick ett utdrag idag 40 sidor långt.

antalet dagar som vpl stämde ej, jag vart placerad i ett kompani jag aldrig tillhört och under kurser står det att jag deltagit i kurser som jag själv aldrig hört talas om.

 

Man undrar ju lite när det står att man är krigsplacerad som stf Plutonchef när man inte är det.

Detta var ett axplock ur alla fel som fanns i utdraget, det kan ju vara så att det strulat till sig pga olika tjänstgöringsorter.

 

 

Det är kul med myndigheter...... :clap::clap::clap:

Link to comment
Share on other sites

Ringde dom idag. de krävde då ett handskrivet brev till dom för att skicka nått.

Så det blir väl till att skriva lite och skicka till dom då.

 

Blev ju tvungen att testa med mail först innan man kostar på porto... skall bli intressant att se vilken respons man får. :D

 

Svaret dök upp i måndags. Fick bara sju sidor med högst ointressant läsning. Allt stämde men det fanns en konstig uppgift om att jag var simkunnig 200 meter från år 2001?! känns som det kan kvitta.

Link to comment
Share on other sites

Fick mitt PLIS utdrag idag...

Holy crap! 90 (!) sidor om mina mititära aktiviteter! :uuh:

Inte ens mina egna memoarer skulle vara så långa (även om de nog skulle vara faaaaaaan så mycket intressantare än de flesta av PLIS utdragets sidor... :P )

Link to comment
Share on other sites

Fick mina papper idag, det mesta verkar stämma. Förutom att jag inte har förarbevis för terränglastbil och Lastbil med tungt släp, har bara för vanlig jäkla lastbil.

Sen så är jag tydligen extra hemvärnsman i Södermanlandsgruppen. Är inte med i HV ö.h.t bara FBU, men det borde väl tillhöra Livgrenadjärsgruppen?

Link to comment
Share on other sites

Fick mina papper idag, det mesta verkar stämma. Förutom att jag inte har förarbevis för terränglastbil och Lastbil med tungt släp, har bara för vanlig jäkla lastbil.

Sen så är jag tydligen extra hemvärnsman i Södermanlandsgruppen. Är inte med i HV ö.h.t bara FBU, men det borde väl tillhöra Livgrenadjärsgruppen?

 

Säker? kanske kolla med gruppen ifall du har ett vapen ute eller inte... Samt gör en kontroll med gruppen ifall du verkligen är med i Hv eller inte.

Link to comment
Share on other sites

Fick mina papper idag, det mesta verkar stämma. Förutom att jag inte har förarbevis för terränglastbil och Lastbil med tungt släp, har bara för vanlig jäkla lastbil.

Sen så är jag tydligen extra hemvärnsman i Södermanlandsgruppen. Är inte med i HV ö.h.t bara FBU, men det borde väl tillhöra Livgrenadjärsgruppen?

 

Skilj på äpplen och päron.

 

CFB/FBU är en ideell förening, frivillig försvarsorganisation. Inte en del av Försvarsmakten och definitivt inte ett krigsförband.

Link to comment
Share on other sites

Jag vart nekad utdrag ur registret.

 

Jag ställde flera frågor så quoten är klippt ur hela svaret

Vad gäller utdrag ur PLIS så måste du

vända dig till sjövärnskåren. Vi får inte göra utdrag som vi inte har handlagt.

 

Det finns alltså register från SVK kurserna också? Spännande :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Fick mina grejer häromdan. Allt verkar faktiskt stämma. Förutom kanske under Inskrivningsplanering:

Intresserad av: 02 Reservofficer

Intresserad av: 05 Kustjägare

Intresserad av: 16 Signalspanare

 

RO vet jag inte om man fick fylla i nåt vid mönstringen, annars vet jag inte var de har fått de uppgifterna ifrån. Kustjägare hade jag kunnat räkna ut med knäna att jag aldrig hade klarat fysiskt. Och signalspanare? Det är en gåta, det måste vara nåt önsketänkande från inskrivningsförrättaren :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Fick svar för ca. 2 veckor sen, det mesta stämmer... Men..

Historien enligt mina papper är:

Inskriven som Flygplatsbrandman.

Fick papper hem: Din befattning har blivit ändrad till NSKY, skriv på för medgivande av säkerhetsprövning. Skrev ej på för att jag ville bli brandman. I papperna står:

P.G.A säkerhetsprövning ej medgiven så kvarstår din gamla befattning som NSKY..

 

VAD? Blev inskriven som flygplatsbrandman, ändrat till NSKY skrev ej på medgivan till säkerhetsprövning och kvarstår som NSKY.

Förrvirrande? Eeee ja!!

 

Dock godkänd hos säpo enligt papper.

Jag tillhörde dock F10 och det var ju under nerläggning.

 

Någon på pliktverket har nog varit förrvirrad under denna period.

Är dock nöjd med min värnplikt, fast att papperna e lite förrvirrande.

 

/Disco

Link to comment
Share on other sites

alla dessa sidor är det fbu/hv övningar eller är det något vettigt också? tänker mig att det tar en-två rad per övning och att det går trettio-fyrtio rader per sida då blir det ju en jävla massa övningar ni har varit på?

 

Hvövningar eller nåt vettigt??? ;)

Jag fattar vad du menar, men... övningar är väl liksom en vettig del av den verksamhet vi håller på med... Det är väl färdighetsträning och utbildning det hela handlar om? Det verkar vettigt om nåt i mina öron. :D

Och jodå... mest massa övningar, möten, utbildningar och annat "skit" i PLIS registret. Många kurser, utbildningar och kunskaper införskaffade, hehehe :huh:

Link to comment
Share on other sites

alla dessa sidor är det fbu/hv övningar eller är det något vettigt också? tänker mig att det tar en-två rad per övning och att det går trettio-fyrtio rader per sida då blir det ju en jävla massa övningar ni har varit på?

En HV-övning tar upp 8 rader.

/Kurki

Link to comment
Share on other sites

Trotr det blir svårt... PUL borde väl gälla även inom PLIS?

Nån som är av en annan åsikt?

 

Jag fick arslet ur vagnen och ringde dit.

Man kan bara hämta ut uppgifter om sig själv, ingen annan. Så PUL (PersonUppgifts Lagen?) gäller där med.

 

EDIT: Frussna fingrar

Edited by Patrik Ps
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...