Jump to content

GSU

Recommended Posts

Lucka till? Lucka som i logement eller...?

Ärligt talat, vad ville du ha sagt med den här tråden? Skriv gärna lite mer utförligt vart du ryckt in t.ex. eftersom det inte heller står ett ord om det i din profil.

EDIT: Hittade ditt första inlägg på forumet:

Mönstrade och jag valdes lämplig som Fältarbetsplutonbefäl. Har någon tidigare erfarenhet av denna utbildning? 

Utbildningen skall ske på i19 Boden och vara i 15 månader, skulle

uppskatta att få lite detaljer!

Så jag antar att det är i Boden du är nu.

Lycka till då.

Edited by APC-mannen

Jo så är det.

Ingbat I19 Boden

Fältarbetarplutonbefäl (var det sagt att jag skulle bli.. men man vet ju aldrig)

Skall ligga inne i 15 månader och har klarat av 10 dagar hittills :P

PS. Löste info biten med en signatur

Edited by Flamer

Hårt och hårt, vissa av dem börjarde t.o.m visa mänskliga tecken innan permisen... Så man Vet ju aldrig men Kpn är fortfarande sjövild :)

Alla är vi människor och mer eller mindre mänskliga. Däremot är det extra kravfyllt på KBS, både när det gäller lydnad och motivation. Så har det alltid varit och ni är inget undantag.

Nu kommer ni få agera gruppchefer på egen hand, och hjälpa varandra istället för att bli hjälpta. Lycka till och kör hårt!

PS. Er kapten kommer aldrig förändras.

Hälsningar, Sg Foxtrot Lima :)

Är också nyinryckt (P4 Skövde). Har antagligen haft tur med befälen då de inte är sådana sadister som jag förväntat mig. Trots detta har redan 4st hoppat av i min pluton. :(

Den första veckan var det mest att lära sig stå, gå och prata som befälen ville samt hämta ut materiellen. Den andra veckan har vi ägnat åt sjukvård. Övningarna i slutet av veckan var rikigt roliga. Att bli omkrinburen på en bår medan polarna sliter är mycket trevligt. :P

• 2 weeks later...