edde Posted January 30, 2004 Report Share Posted January 30, 2004 Tjenare! är det nån mer än jag som ska in som pjäsgruppbefäl/pjässoldat på A9 i juni iår? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TangoAdam Posted January 30, 2004 Report Share Posted January 30, 2004 Gratulerar till tjänsten som pjäsgb. Hoppas du får 10 roliga men hårda månader som regementets främsta marionett. :] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edde Posted January 30, 2004 Author Report Share Posted January 30, 2004 hur är det att vara pjäsgruppbefäl? är det en rolig tjänst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheStroyer Posted January 30, 2004 Report Share Posted January 30, 2004 en av mina kompisar ska in som pjässoldat. hoppas du får bossa över honom hahaha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TangoAdam Posted January 31, 2004 Report Share Posted January 31, 2004 Det beror lite på vad du gillar.. Tycker du om kyla och saker som smäller riktigt rejält? Då har du hamnat rätt. Tycker du om värme och datorskärmar i en varm bil? Då har du hamnat fel. Tycker du om att få lov att tjata på folk 24/7 för att få dem att göra nåt? Då har du hamnat rätt. Tycker du om att arbeta under press för att hinna med eldberedda tiden vid gruppering? Då har du hamnat rätt. Kanske inte säger dig så himla mkt, men det är en väldigt "praktisk" tjänst där det är viktigare att du kan arbeta hårt och klarar press, än att du är snabb vid ett tangentbord och har stora idéer. =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edde Posted January 31, 2004 Author Report Share Posted January 31, 2004 okej, det låter som det skulle passa mig =) men jag har en fråga till; angående vapen, är artillerister beväpnade med eldhandvapen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted January 31, 2004 Report Share Posted January 31, 2004 svar: jesus arne ak5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TangoAdam Posted January 31, 2004 Report Share Posted January 31, 2004 yepp, en anna-karin5 har du.. har du tur får du kanske även prova på några andra vapen vid temaveckor, typ ak47, psg, glock, m16. = ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edde Posted January 31, 2004 Author Report Share Posted January 31, 2004 (edited) jasså? får de på art-reg också leka med utländska vapen då? Edited January 31, 2004 by edde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Skandevall Posted January 31, 2004 Report Share Posted January 31, 2004 jasså? får de på art-reg också leka med utländska vapen då? Det utlandska vapnen cirkulerar runt mellan forbanden sa risken ar att de for eller senare hamnar aven pa A9. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripen Posted February 1, 2004 Report Share Posted February 1, 2004 Synd att du inte ryckr in nästa år, då hade jag bossat över dig, tror jag?.... rycker in som pjäsplutonbefäl i januari. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edde Posted February 6, 2004 Author Report Share Posted February 6, 2004 hehe vilken tur att du ska in efter mig då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TangoAdam Posted February 12, 2004 Report Share Posted February 12, 2004 Synd att du inte ryckr in nästa år, då hade jag bossat över dig, tror jag?.... rycker in som pjäsplutonbefäl i januari. Det är inte säkert, med tanke på endast 4 st av dem KB som ryckte in som pjäsplutch 03 är pjäsplutch nu.. man kan hamna som mkt annat. =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts