Nestor Posted January 29, 2004 Report Share Posted January 29, 2004 Har ett litet problem i detta spel... Det ligger till såhär att USA kontrollerar nästan hela ön Nogova. Det enda problem är den hårt befästa flygplatsen som är tillsynes helt ointaglig. På en kulle finns det ett flertal Tksp, vägarna som leder till flygplatsen är minerade med strvminor. Dessutom så patrullerar ett gäng BMP1 i öknen med en efterfäljande GrG grupp På flygplatsen finns det ett flertal T80 med mycket erfarna besättningar. Hela garnisionen är erfaren. På en annan kulle finns det ett antal tunga pv-pjäser som kan smula sönder pansar till stoft. Varje anfall slutar med att mitt infanteri ligger i högar och att mina strv är som ostar... Under mitt befäl finns det 3 grupper infanteri, 4 strv, 2 haubitsar och en attackhelikopter... Så min fråga är hur jag borde gå tillväga för att inta platsen... Fick uppdraget av min kompis, han är OPF missbrukare... PS:Hobbytaktiker skulle nog gilla detta lir, jag diggar det. DS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted January 29, 2004 Report Share Posted January 29, 2004 Börja med att lägga ur spärreld över PVpjäserna och FISTRV med haubitsarna och göra ett skenanfall med STRV och AHKP från den södra sidan av basen. Sen tar du och smyger upp på de NÖ kanten med ett INF grupp och har dom resterande som reserv. AHKP och den resterande INF grupperna skall också ass. i nödfall dit huvud anfall. Slut Frågor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted January 29, 2004 Author Report Share Posted January 29, 2004 Tack för det tipset! Funkade alldeles utmärkt, förlorade bara en strv... Basen intogs och det blev åter fred. (Provade sedan med MLRS med luftdetonation, hehehe) Väldigt bra känsla att klara kompisens "Omöjliga" uppdrag" Link to comment Share on other sites More sharing options...
undass Posted January 29, 2004 Report Share Posted January 29, 2004 Är haubitsarna och PV-pjäserna nåt som följer med resistance, eller har ni laddat ner dem från nåt annat ställe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Visper Posted January 30, 2004 Report Share Posted January 30, 2004 Nah, de finns inte med i Restistance man måste ladda ner dem, den här sidan Flashpoint CZ ska ha de sakerna, dock vet jag inte exakt var på sidan. /Visper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted January 30, 2004 Report Share Posted January 30, 2004 Haubirsarna är inte möjligtvis CoCs arty system? Om det finns ngt nytt så vill man ju veta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted January 31, 2004 Author Report Share Posted January 31, 2004 Haubirsarna är inte möjligtvis CoCs arty system?Om det finns ngt nytt så vill man ju veta Jopp det är CoCs artpack, det fungerar ju skitbra! Det enda som är knepigt är att använda sig av eldregleringen, tycker att det är lite skum. Någon som kan förklara lite bättre hur den fungerar? CoC regerar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted January 31, 2004 Report Share Posted January 31, 2004 har själv inte fått grepp om den (då är jag ändå artillerist) men TROR att den utgår från pjäserna... dvs att om du säger höger 50 kommer pjäserna sikta 50m till vänster... i verkligheten är det ju så att man utgår från observatören som då också anger o-riktning. dvs nåt sånthär.. "Vr150, Bm 100, Ori 2300" därmed har han angivit att granaterna slagit ner 150m vänster och 100m bortom målet sett från honom (riktning 2300 streck) och pjäserna kommer reglera efter detta. skall dock ta och fråga skaparna till packet ;) återkommer när jag fått svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
IB2 Posted January 31, 2004 Report Share Posted January 31, 2004 @Skuggan Värt att tänka på är att om du eldreglerar ett amerikanskt/brittiskt förband så anger du hur du vill flytta elden istället för att ange nedslaget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted January 31, 2004 Report Share Posted January 31, 2004 @Skuggan Värt att tänka på är att om du eldreglerar ett amerikanskt/brittiskt förband så anger du hur du vill flytta elden istället för att ange nedslaget. japp, har experimenterat med eldreglering nu och kommit fram till att man talar om hur långt och åt vilket håll man vill flytta elden ex, left 150, drop 50 så kommer elden landa ungefär 150m till vänster och 50m närmare... precis som på riktigt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flygmek 003 Posted January 31, 2004 Report Share Posted January 31, 2004 japp, har experimenterat med eldreglering nu och kommit fram till att man talar om hur långt och åt vilket håll man vill flytta elden ex, left 150, drop 50 så kommer elden landa ungefär 150m till vänster och 50m närmare... precis som på riktigt.. Tar man hänsyn till spelarens position då? Säg att du står och tittar på en stad som du skjuter art på och säger left 150, drop 50. Då flyttar sig elden nämre och till vänster. Om du nu kör ett halvt varv runt staden och säger samma sak, var hamnar elden då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted January 31, 2004 Report Share Posted January 31, 2004 ex, left 150, drop 50 så kommer elden landa ungefär 150m till vänster och 50m närmare... precis som på riktigt.. Fast tvärtom i Sverige då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raptor Posted February 21, 2004 Report Share Posted February 21, 2004 Jag har letat med ljus och lykta efter det här Arty pack:et på CZ hemsidan som det refererades till i början av den här tråden men inte hittat något. Ingen som kan länka direkt till artpack:et? Pretty please? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted February 22, 2004 Report Share Posted February 22, 2004 på CZ hemsidan finns en sökmotor, jag anävnde den när jag hitatde packet. Sök på CoC. Annars... ÄH va ett annat pck jag hittade på det sättet... Kom på vart den finns. Kan tom länka... Snällt va? HÄR! och den finns långt ner på sidan och heter "Unified Artillery 1.0" av CoC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raptor Posted February 23, 2004 Report Share Posted February 23, 2004 Tackar! Har hittat mod:en nu. Jag hittade den inte under den bifogade länken men det gick utmärkt att söka efter den på deras sökmotor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted February 23, 2004 Report Share Posted February 23, 2004 Tar man hänsyn till spelarens position då? Säg att du står och tittar på en stad som du skjuter art på och säger left 150, drop 50. Då flyttar sig elden nämre och till vänster. Om du nu kör ett halvt varv runt staden och säger samma sak, var hamnar elden då? den hänger med, oavsett hur man flyttar sig så kommer pjäserna veta vart man är, enda som inte är realistiskt är att det saknas en riktig dialog mellan eldledaren och pjäserna.... ex FO: "recuest firemission, grid Ac27, fire marker, over" batt: "Mike Tango Oskar, grid Ac27, marker on way, over" batt: "splash" FO: "adjust fire, vector 2300, rang 500, left 150, drop 50, fire for effect over" batt: "roger, adjusting fire" batt: "shot" batt: "splash" FO: "repeat" batt: "shot" batt: "splash" FO: "Target destroyd, thank you guys, transmission over" batt: "Target destroyed, out" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.