Jump to content

Bernadottsgymnasiet.

Nestor

Recommended Posts

@Linush

Det finns oceaner av officerare som blivit det utan att ha gått på Bernadottegymnasiet. Och försvarsmakten har en tendens att gilla personer som faktiskt kan ha ett liv om dem inte blir yoff, så jag tycker nog du ska satsa på något annat.

@ linush

Jag slog ihop din tråd med en befintlig tråd om Bernadottegymnasiet.

Den hittades på ca 30 sekunder genom att använda sökfunktionen.

The Swede

BLÅGUL

Jag ber om ursäkt.

@Linush

Det finns oceaner av officerare som blivit det utan att ha gått på Bernadottegymnasiet. Och försvarsmakten har en tendens att gilla personer som faktiskt kan ha ett liv om dem inte blir yoff, så jag tycker nog du ska satsa på något annat.

Du menar att man kan gå vidare med något annat om man inte lyckas med yoff-yrket av någon anledning?

@ linush

Jag slog ihop din tråd med en befintlig tråd om Bernadottegymnasiet.

Den hittades på ca 30 sekunder genom att använda sökfunktionen.

The Swede

BLÅGUL

Jag ber om ursäkt.

@Linush

Du menar att man kan gå vidare med något annat om man inte lyckas med yoff-yrket av någon anledning?

Nja, det jag tror (personlig tycke och tänk) är att FM brukar gilla personer som jobbat lite på andra ställen än endast NGB och VPL och sommarjobb på glassbaren. Det är bra att jobba på lite olika sätllen och få perspektiv med vad man verkligen vill.

Och det är ju ett plus att man kanske kan visa att man har ett liv förutom FM.

Ok, då förstår jag. För nuvarande går jag byggprogrammet och har tänkt jobba ihop de timmar som krävs för att få skriva mitt YTP så jag kan få min yrkeslicens.

Ok, då förstår jag. För nuvarande går jag byggprogrammet och har tänkt jobba ihop de timmar som krävs för att få skriva mitt YTP så jag kan få min yrkeslicens.

Eftersom ÖB-s plan är att man bara ska vara ett tiotal år i firman innan man bör sluta (för att undvika nuvarande gubbvälde) så vore det bra med annat yrkesalternativ.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...