SERG. B Posted January 20, 2004 Report Share Posted January 20, 2004 NU FINNS BILDER FRÅN STRONG RESOLVE 2002 UPPLAGDA PÅ INTERNET TITTA IN PÅ AMFBAT.COM BILDER FRÅN STRONG RESOLVE 20 Hopps det smakar :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
PingisÖga Posted January 20, 2004 Report Share Posted January 20, 2004 *dreggel* vad e det för stor båt som dom åker in i med båtarna ? Allas eder PingsiÖga Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerle Posted January 20, 2004 Report Share Posted January 20, 2004 En amerikansk LHA/LHD eller dyl, långt ifrån nån expert på dessa, sök på LHA LHD LPD etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted January 20, 2004 Report Share Posted January 20, 2004 Det är U.S.S Tortouga Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRK-apan Posted January 21, 2004 Report Share Posted January 21, 2004 Det är U.S.S Tortouga Var inte själv med på SR02 men nog fan fick man vakta aset när det la till i Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
robot Posted January 21, 2004 Report Share Posted January 21, 2004 Nej, det va ju inte så många som fick vara med på den där övningen. Ett jävla snack i början, men det visade sig att dom bara skickade en bråkdel av amf1 till övn. På gott och ont antar jag. De som var där var tydligen inte så imponerade av den. Men bilder får jag sällan nog av. Mer av sånt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SERG. B Posted January 21, 2004 Author Report Share Posted January 21, 2004 Det är jag som sett till att bilderna kommit upp och självklart var man med på övningen. Det var vad jag vet enheter från både amf1 amf4. Det var väl robotpluton som var från amf4 och amfskytte från amf1. Anledningen till att övningen inte blev lika bra som det var tänkt berodde på att de andra länderna med amfibiska styrkor som Usa, England och Nederländarna fick lite annat att tänka på efter 11 september och därför var det bara Sverige som övade vid kusten mot Polen som hade en liten B-styrka. Så för många blev det inte så mycket att göra precis utan det blev mycket stillasittande. Men jag skulle nog inte velat haft övningen ogjord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HVU Forces Posted January 23, 2004 Report Share Posted January 23, 2004 Fy fan va fina bilder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pete Posted January 24, 2004 Report Share Posted January 24, 2004 Det är jag som sett till att bilderna kommit upp och självklart var man med på övningen. Det var vad jag vet enheter från både amf1 amf4. Det var väl robotpluton som var från amf4 och amfskytte från amf1. Anledningen till att övningen inte blev lika bra som det var tänkt berodde på att de andra länderna med amfibiska styrkor som Usa, England och Nederländarna fick lite annat att tänka på efter 11 september och därför var det bara Sverige som övade vid kusten mot Polen som hade en liten B-styrka. Så för många blev det inte så mycket att göra precis utan det blev mycket stillasittande. Men jag skulle nog inte velat haft övningen ogjord. Fick ni åka in något i inlandet (Wedryszyn el. Glebokie), eller var ni ute vid kusten hela tiden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 24, 2004 Report Share Posted January 24, 2004 Vi (amfarna) höll oss vid kusten på ett å samma ställe. Dock va ju andra förband nere å de rörde nog mer på sig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henningsson Posted January 25, 2004 Report Share Posted January 25, 2004 har ni inte stridsväst 2k Link to comment Share on other sites More sharing options...
SERG. B Posted January 25, 2004 Author Report Share Posted January 25, 2004 har ni inte stridsväst 2k Den fanns inte ute på förbanden våren 2002 när övningen genomfördes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.